دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ سال ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه اختصاصی ج. ا. ایران در بیروت - لبنان به همت نمایشگاه بین المللی مشهد

  • بازدید: ۱۹۱
نمایشگاهی/ سال ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه اختصاصی ج. ا. ایران در بیروت - لبنان به همت نمایشگاه بین المللی مشهد
نمایشگاه بین‌المللی مشهد

رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین‌المللی مشهد اعلام کرد: بازدید ۶۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال ۱۴۰۲

رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد، دومین قطب صنعت نمایشگاهی ایران است که از آن به عنوان ویترین اقتصادی شرق کشور نام برده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی نژاد با بیان اینکه درسال گذشته اتفاقات خوبی در این بنگاه اقتصادی مدیریت شهری مشهد رقم خورد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال گذشته، مطابق با تقویم تدوین‌شده ۵۸ عنوان نمایشگاه تخصصی در ۳۱ دوره از سوی شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار گردید.

وی در تشریح اقدامات شرکت نمایشگاه بین‌المللی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با تلاش همکارانم در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد، سال گذشته ۵۸ عنوان نمایشگاه برگزار و بیش از ۶۰۰هزارنفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند.

زوکی‌نژاد به اقدامات انجام‌شده از سوی شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حوزه نمایشگاه‌های خارج از کشور اشاره و اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام‌شده دراین حوزه در سال گذشته تلاش برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت و برگزاری نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی در خصوص برگزاری این نمایشگاه بود.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد اضافه کرد: در این زمینه طرح توجیهی برگزاری نمایشگاه اختصاصی کشورمان در بیروت لبنان آماده و مجوزهای لازم از سازمان توسعه تجارت ایران دریافت و با تشکیل تیم بازاریابی و تجهیز ستاد، فرم فراخوان و عملیات بازاریابی برای متقاضیان ارسال شد اما با توجه به مسائل پیش‌آمده در منطقه و جنگ‌افروزی رژیم صهیونسیتی درغزه، زمان برگزاری این نمایشگاه به تعویق افتاد و مقرر است در سال جاری برگزار گردد.

وی به برگزاری رویدادهای جانبی در حاشیه نمایشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ اشاره و خاطرنشان کرد: در همین راستا طی سال گذشته بیش از ۸۰ مورد کارگاه و سمینار آموزشی، نشست‌های تخصصی در نمایشگاه‌های صنایع غذایی، چاپ و بسته‌بندی، ورزش، مادر و کودک، مدیریت شهری، نساجی، محصولات ارگانیک، برق و الکترونیک، صنعت ساختمان و تجهیزات پزشکی برگزارشده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی مشهد درکنار فعالیت‌های اقتصادی، نقش خود را درحوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز ایفاکرده است، یادآورشد: باتوجه به اهمیت مقوله فرهنگ و ممزوج بودن آن با حوزه اقتصاد، نمایشگاه بین‌المللی مشهد طی سال گذشته میزبان ده‌ها رویداد و همایش فرهنگی و اجتماعی نیز بوده که با استقبال خوب شهروندان و مخاطبان آن مواجه شده است.

رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین‌المللی مشهد در ادامه با اشاره به اقدامات عمرانی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد، تصریح کرد: تکمیل فاز یک و بهره‌برداری از سالن خلیج‌فارس به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع به‌صورت موقت و زیر بار رفتن این سالن در نمایشگاه بزرگ فروش بهاره ۱۴۰۲، تکمیل و بهره‌برداری از ۳۸چشمه سرویس بهداشتی مجهز درکنارسالن فردوسی، اجرای طرح احداث ساختمان پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان و انعقاد قرارداد برای اجرای این ساختمان با سازمان عمران شهرداری بخشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه عمران بوده است.

زوکی نژاد در خصوص بازنگری طرح جامع نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز گفت: با توجه به احداث تقاطع غیرهمسطح آزادگان در مجاورت نمایشگاه و لزوم بازنگری ورودی‌ها و طرح توسعه، با هماهنگی دفتر طرح‌ها و مطالعات شهری اقدامات لازم جهت انتخاب مشاور تهیه طرح جامع نمایشگاه و اخذ کمیسیون ماده ۵ انجام‌شده است.

وی در ادامه به دستاوردهای شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اخذ پروانه بهره‌برداری نمایشگاه بین‌المللی مشهد به‌عنوان اولین شرکت در بین سایت های نمایشگاهی کشور پس از ۲۰ سال با رتبه الف، طرح‌ریزی و پیاده‌سازی سامانه جامع نمایشگاهی برای اولین بار در کشور و تدوین پیش‌نویس طرح جامع صنعت نمایشگاهی کشور، بخشی از دستاوردهای شرکت نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد در سال ۱۴۰۲ بوده است.

پوستر قدیمی نمایشگاه



🅰️   مطالب مرتبط:
  • دیپلماسی❜ اقتصادی/ تقویم و گلایه ی فرهیخت: پس چی شد؟ نیمه دوم سال ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت - لبنان

  • :: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/3860


    Share
    • مشهد واقعاً شهر عجایبه!!! و پر از دم خروس!! آقای معاون شهردار که اینقدر از کارهای نمایشگاه بین المللی مشهد تعریف میکنه و میگه رتبه اول آورده آیا خبر داره که ۳ماهه سایت همین نمایشگاه به روز نشده؟! همینطوری ویترین اقتصادی شرق کشوره؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


    تارنمای فرهیخت

    آمارها و بازدیدها