دیپلماسی❜ اقتصادی/ مطالبات فرهیخت: پس چی شد؟ مقدمات راه‌اندازی پرواز مستقیم از مشهد به مرکز استان ترکستان جمهوری قزاقستان فراهم شد

  • بازدید: ۶۰۹
اقتصادی/ مطالبات فرهیخت: پس چی شد؟ مقدمات راه‌اندازی پرواز مستقیم از مشهد به مرکز استان ترکستان جمهوری قزاقستان فراهم شد
استانداری خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مقدمات راه‌اندازی پرواز مستقیم بین مشهد و "ترکستان" کشور قزاقستان طبق دیدارهای انجام شده با سرکنسول این کشور در گرگان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل چمندی در پنجشنبه در حاشیه دیدار با " ایربال احمداف" سرکنسول کشور قزاقستان در گرگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اخیرا مرکز استان ترکستان از شهر "چیمکنت" به "ترکستان" تغییر کرده و حضور سرکنسول قزاقستان در مشهد به نمایندگی از سفارت کشورش و رصد موضوعات مختلف اقتصادی و هماهنگی برای ایجاد ارتباط مؤثر با نقاط مختلف ایران است.

وی بیان کرد: در گفتگویی که طی این دیدار انجام گرفت، یکی از مهمترین موضوعات برقراری پرواز مستقیم بین مشهد و ترکستان (مرکز استان ترکستان با قزاقستان جنوبی) بود.

چمندی اظهار داشت: در این دیدار در خصوص همکاریهای مشترک استان خراسان رضوی و ترکستان در بخش ایجاد مناطق ویژه اقتصادی گفتگوهایی انجام و مقرر شد یک دعوت نامه رسمی از خراسان رضوی به ترکستان برای دعوت از استاندار آن منطقه به منظور سفر به مشهد ارسال شود.

وی گفت: در این دیدار مقرر شد پیرامون تنظیم نقشه راه همکاریهای مشترک ۲ استان خراسان رضوی و ترکستان تا زمان سفر هیاتهای رسمی، گفتگوهایی بین بخشهای خصوصی انجام گیرد تا به هنگام مبادله هیاتها تفاهم نامه همکاریهای مشترک به امضای ۲ طرف برسد.

مقدمات راه‌اندازی پرواز مستقیم از مشهد به ترکستان فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: برقراری همکاریهای مشترک در حوزه حمل و نقل و ترانزیت، نقش صنعت گردشگری بویژه گردشگری سلامت در توسعه همکاریها، آمادگی خراسان رضوی برای برپایی نمایشگاه اختصاصی در استان ترکستان و به صورت متقابل در مشهد و تهاتر فضای نمایشگاهی بین ۲ استان را از دیگر مواردی برشمرد که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

چمندی اظهار داشت: در این دیدار مقرر شد سفیر قزاقستان در آینده نزدیک برای بازدید از توانمندیهای صنعتی، تولیدی، ترانزیتی استان خراسان رضوی به مشهد سفر کند.

کشور قزاقستان به ترتیب از شمال با روسیه، از شرق با چین، از جنوب شرقی با قرقیزستان، از جنوب با ازبکستان و از جنوب غربی با ترکمنستان همسایه است. همچنین بخشی از سواحل شمال شرقی دریای خزر نیز در این کشور قرار دارد. بعد از سال ۱۹۹۸، پایتخت قزاقستان از شهر آلماتی به شهر آستانه که عمدتا روس نشین می باشد و در شمال کشور واقع شده است، منتقل شد. اما همچنان از آلماتی به عنوان پایتخت فرهنگی قزاقستان یاد می شود. گفتنی است آستانه شهری بسیار بادخیز می باشد که در زمستان دمای آن به منفی ۴۰ درجه نیز می رسد!

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5148


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها