دیپلماسی❜ تیم کاسپین دانشگاه فردوسی مقام دوم مسابقات بین‌المللی روسیه را کسب کرد

  • بازدید: ۴۵۸
تیم فرمول دانشجویی کاسپین دانشگاه فردوسی مقام دوم مسابقات بین‌المللی روسیه را کسب کرد. رضا مختاری، سرپرست تیم کاسپین، در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به سطح مسابقات بین‌المللی فرمول دانشجویی اظهار کرد: این مسابقات بیش از 30 سال است که در سطح جهان برگزار می‌شود و هر سال دانشگاه‌های کشورهای صنعتی در آن شرکت می‌کنند. وی ادامه داد: اسپانسرها و برگزار کنندگان اصلی این رقابت‌ها شرکت‌های خودروسازی هستند که هدفشان استعدادیابی در تیم‌های نوآور است؛ در حقیقت این رقابت‌ها معتبرترین مسابقات طراحی خودرو در دنیاست. مختاری با اشاره به پیشینه حضور ایران در این مسابقات گفت: دانشگاه‌های ایران پیشینه زیادی در شرکت در این رقابت‌ها ندارند و تیم کاسپین دانشگاه فردوسی سومین تیم در سطح کشور است که توانست به این رقابت‌ها راه یابد؛ پیش از این، تیم‌های دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و اراک نیز در این رقابت‌ها شرکت داشتند.... سرپرست تیم کاسپین با اشاره به رتبه این تیم در این دوره از رقابت‌ها خاطرنشان کرد: آخرین مقامی که تیم‌های ایرانی توانستند در این رقابت‌ها کسب کنند، سال 2009 بود که تیم دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه اول را به دست آورد.وی با بیان اینکه «تیم دانشگاه صنعتی اصفهان برای شرکت در این مسابقات کمک زیادی به ما کرد» افزود: تمام طراحی‌های خودرو کاسپین بومی است و تمام قطعات آن به شکل منحصر به فرد طراحی شده است.مختاری با اشاره به حضور سایر رقبا در رقابت‌های بین‌المللی فرمول دانشجویی روسیه گفت: در این دوره از مسابقات، دانشگاه گلاسکو از کشور انگلیس رتبه اول را به دست آورد؛ تیم مدی از کشور روسیه به مقام سوم رسید و پس از آن کشور ترکیه در جایگاه چهارم قرار گرفت.سرپرست تیم کاسپین در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص حمایت‌های دانشگاه از این تیم برای شرکت در این دوره از مسابقات بیان کرد: یکی از معایب دانشگاه‌های دولتی این است که رغبت زیادی به مشارکت با دانشجویان برای شرکت در این مسابقات وجود ندارد؛ با این حال ریاست دانشگاه کمک‌های زیادی به ما داشت اما هزینه‌های طراحی و ساخت خودرو بسیار بالا بود.وی با بیان اینکه «برای ساخت خودرو کاسپین 60 میلیون تومان بودجه احتیاج داشتیم» خاطرنشان کرد: بخشی از این مبلغ توسط دانشگاه و بخش دیگر آن توسط اسپانسر به ما داده شد؛ با این حال هنوز نتوانستیم تمام هزینه‌ها را پوشش دهیم.مختاری ابراز امیدواری کرد، این مسابقات در سطح داخل نیز برگزار شود.سرپرست تیم کاسپین اضافه کرد: در حقیقت در مسابقات داخلی مباحث مهندسی و طراحی زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ این درحالی است که در رقابت‌های بین‌المللی آیتم‌های خاص‌تری مورد بررسی و ارزیابی داوران قرار می‌گیرد.وی در پاسخ به این سوال که «آیا تاکنون در داخل برای بهره‌گیری از فناوری این خودرو پیشنهادی به این تیم شده است» گفت: متاسفانه  شرکت‌های خودروسازی در داخل به صورت انحصاری عمل می‌کنند و بیشتر تولیدات ما مونتاژ محصولات خارجی است؛ به همین دلیل کسی سراغ ما نیامده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5613


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها