دیپلماسی❜ در راستای حمایت از تولیدات داخلی صورت می‌گیرد؛ رشد 4 برابری عوارض تبلیغات خارجی در سطح شهر مشهد

  • بازدید: ۴۳۸
در سال‌های اخیر در اکثر مواقع آگهی‌های خارجی با منابع مالی غنی خود در مبارزه با تبلیغات کالاهای تولید داخل کشور پیروز میدان بوده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد چنین رویه‌ای کم‌ و ‌بیش بر فضای تبلیغات محیطی کشور حکمفرما بوده است اما با اعلام ابلاغ آیین‌نامه محدودسازی تبلیغات کالاهای ‌خارجی در سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی به نظر می‌رسد که دوران امپراتوری کالاهای خارجی در کشور به سر رسیده باشد. مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در این خصوص گفت: طبق مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد در راستای حمایت از تولیدات داخلی عوارض دریافتی از تبلیغات خارجی در سال جاری 4 برابر افزایش خواهد یافت. جلال قربانی تصریح کرد: این افزایش عوارض برای تولیدات داخلی تنها یک چهارم میزان افزایش عوارض تولیدات خارجی خواهد بود که نشان از عزم این سازمان برای حمایت از کالاهای داخلی است.... قربانی با اشاره به اینکه در سطح شهر مشهد میزان تبلیغات صدرصد خارجی بسیار محدود است گفت: در سطح شهر مشهد تبلیغات کالاها با برند صد‌درصد خارجی تنها5 درصد تبلیغات در سطح شهر را تشکیل می‌دهد و 90 درصد برندها ترکیبی از تولید داخلی و خارجی می‌باشد.مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری گفت: در حال حاضر قانون مدوّنی برای ممنوعیت این‌گونه تبلیغات وجود ندارد و این در حالی است که کالاهای خارجی به صورت آزادانه اقدام به تبلیغ کالاهای خود در سطح شهرهای بزرگ می‌کنند.وی گفت: این سازمان در راستای ساماندهی تابلوهای تبلیغات در سطح شهر، از ابتدای سال جاری به طور مستمر اقدام به جمع‌آوری تابلوهای فاقد مجوز کرده است که امیدواریم با همکاری شهرداری مناطق سطح شهر این حرکت به نحو احسن انجام شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5483


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها