دیپلماسی❜ سیاسی / آغاز به کار «محمد شهریار» سرکنسول جدید پاکستان در مشهد با تشرف به حرم مطهر رضوی

  • بازدید: ۴۶۷
سیاسی / آغاز به کار «محمد شهریار» سرکنسول جدید پاکستان در مشهد با تشرف به حرم مطهر رضوی
آستان قدس رضوی

تشرف سرکنسول جدید پاکستان در مشهد به حرم مطهر رضوی
سرکنسول جدید پاکستان در مشهد ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت امام رضا(ع)، از موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کرد.
به گزارش آستان نیوز، «محمد شهریار» سرکنسول جدید کشور پاکستان در مشهد ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت مضجع شریف حضرت امام رضا(ع)، از موزه‌های آستان قدس رضوی در حرم مطهر بازدید کرد.
 محمد شهریار ضمن تشکر از مهمانوازی شایسته خادمان آستان قدس رضوی در طول این بازدید در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: مایه خرسندی و افتخارم است که امروز توانستم به حرم مطهر رضوی مشرف شوم و به آقا علی بن موسی الرضا(ع) ادای احترام کنم.
وی با تأکید بر حس آرامش قلبی خاصی که در زمان تشرف به حرم مطهر و زیارت امام رضا(ع) داشت، افزود: در این بازدید از نزدیک با تسهیلات و امکاناتی که در جای جای حرم مطهر برای زائران فراهم شده و همچنین بازسازی و توسعه هر چه بیشتر این آستان ملکوتی برای میزبانی بهتر از زائران آشنا شدم.
شهریار با اشاره بر اینکه هر ساله زائران پاکستانی بسیاری به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، تصریح کرد: زائران این کشور عشق و علاقه خاصی به آقا علی بن موسی الرضا(ع) دارند و مجموعه آستان قدس رضوی نیز همواره به خوبی از آن‌ها میزبانی کرده است. همچنین وجود مکان خاصی برای حضور و زیارت زائران پاکستانی در حرم مطهر رضوی بسیار ارزشمند است.
وی گفت: بی‌شک با توجه به وجود امکانات گسترده برای پذیرایی شایسته از زائران در حرم مطهر و توسعه روزافزون این امکانات و خدمات، شاهد تشرف هر چه بیشتر زائران پاکستانی در آینده نزدیک خواهیم بود.
سرکنسول پاکستان در مشهد همچنین با بیان اینکه بازدید از موزه‌های این آستان مقدس و دیدن آثار نفیس تاریخی همچون یک تور آموزشی برایش بود، ادامه داد: نگهداری از آثار قرآنی ارزشمندی که به خط کوفی کتابت شده و متعلق به هزاران سال پیش است، در گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی قابل تقدیر است.
ضرورت توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها بین دو کشور
شهریار تأکید کرد: پاکستان و ایران اشتراکات فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی بسیاری دارند و در کنار داشتن مرز مشترک، همواره دو کشور دوست و برادر بوده و هستند. مردم این دو کشور نیز بسیار بهم نزدیک هستند.
وی با اشاره به نزدیکی قلبی خود با کشور ایران گفت: آماده هر گونه هماهنگی برای گسترش همکاری‌ها میان آستان قدس رضوی و پاکستان به ویژه در حوزه میزبانی هر چه بهتر از زائران پاکستانی در حرم مطهر رضوی هستیم.
 


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5102


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها