دیپلماسی❜ دینی/ مالک رحمتی در کربلا مطرح کرد: ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه مرکزی اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه

  • بازدید: ۳۸۴
دینی/ مالک رحمتی در کربلا مطرح کرد: ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه مرکزی اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه
آستان قدس رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه مرکزی اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تاکید بر لزوم انسجام ساختار و برنامه‌ریزی‌های همه جانبه در اجلاسیه تولیت های اعتاب مقدسه، به ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه مرکزی این اجلاسیه تاکید کرد.

مالک رحمتی در نشست اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه که در کربلا برگزارشد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت ارتباطات و همکاری‌های بین اعتاب، طرح‌ها، ایده‌ها و مصوبات اجلاسیه‌ها باید ارزیابی، گزارش‌گیری و پیگیری شود و در دستور کار اجلاسیه‌های آتی قرار گیرد.

وی همچنین به ضرورت تشکیل کمیته یا هیأت نمایندگان تام‌الاختیار تولیت‌ها اشاره و اضافه کرد: این اقدام در راستای سیاست گذاری و تعیین خط‌ مشی‌ لازم جهت اظهار نظر تمامی آستان‌های مقدس، در دستور کار نشست‌های آتی تولیت‌ها قرار گیرد. برگزاری جلسات و نشست‌ها مطلوب است و موضوعیت دارد اما برای رسیدن به اهداف باید اهتمام داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به موضوع رسانه اشاره و عنوان کرد: رسانه ابزاری برای رساندن پیام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به جهانیان است و جا دارد از عتبه مقدسه علویه نسبت به برگزاری اجلاسیه رسانه اعتاب در ایام عید غدیر گذشته تقدیر و تشکر کنیم.

رحمتی ادامه داد: موضوع تولید محتوا در جهت تبیین، ترویج و عملیاتی‌سازی ابعاد «زیارت با معرفت» با استفاده از ابزار رسانه به عنوان دستور کار بعدی اجلاسیه رسانه اعتاب مورد توجه قرار گیرد. همچنین پیگیری این موضوع در جهت غنای محتوای اجلاسیه، ضرورت تدوین سند راهبردی یا نقشه جامع ارتباطات با همکاری تمامی اعتاب مقدس و آمادگی برای میزبانی آستان قدس رضوی برای اجلاسیه بعدی از دیگر پیشنهادهای رحمتی در این نشست بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان موفقیت‌های آستان قدس رضوی در فعالیت‌های اجتماعی همچون تاسیس موسسه جوانان و مرکز امور بانوان و تشریح برخی از فعالیت‌های این مراکز، آمادگی خود را برای انتقال تجارب آستان قدس رضوی به دیگر عتبات در جهت تأسیس موسسات مشابه اعلام کرد.

وی بر اهمیت تسهیل موضوع زیارت و برطرف کردن مشکلات زائران اشاره کرد و افزود: حل مشکلات زائران در زمینه‌های اقامت ارزان، تهیه مایحتاج و درمان و موارد دیگر از دغدغه‌های تولیت آستان قدس رضوی بوده و نسبت به حل آن‌ها به ویژه در مناسبت‌هایی که با حضور بی‌شمار زائران در مشهد روبرو هستیم، اهتمام ویژه داریم.

مالک رحمتی از تجارب موفق آستان قدس رضوی در خدمت رسانی به زائران عرب زبان به ویژه زائران عراقی گفت و عنوان کرد: تمامی تجارب آستان قدس در اختیار عتبات مقدسه جهان اسلام قرار خواهد گرفت و ما نیز آماده شنیدن پیشنهادات و تجارب شما در راستای ارتقای کیفیت خدمت به زائران هستم.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی در پایان آمادگی آستان قدس رضوی برای میزبانی اجلاسیه سوم تولیت‌های اعتاب ایران، عراق و سوریه را اعلام کرد. 

همچنین در حاشیه این اجلاسیه با توجه به هتک حرمت صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم، شرکت کنندگان با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید این اقدام ضد اخلاقی و انسانی، خواستار محاکمه عاملان و مسببان این عمل ننگین شده بر جرم انگاری این رفتارها توسط سازمان‌های بین‌المللی تاکید کردند و مقرر شد در اولین روز محرم همه اعتاب واکنش واحدی به این مسئله داشته و قرآن محوری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. 

یادآور می شود:

  • این اجلاسیه به عنوان دومین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب عراق، ایران و سوریه پس از اجلاسیه سال گذشته در نجف محسوب می شود.
  • در این سفر معاون بین الملل و مدیر گروه درمان آستان قدس رضوی  قائم مقام تولیت این آستان را همراهی کردند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4765


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها