دیپلماسی❜ سلامت/ قدردانی وزیر امور خارجه از اقدامات گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد + تصاویر

  • بازدید: ۳۸۶
سلامت/ قدردانی وزیر امور خارجه از اقدامات گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد + تصاویر
دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نشست هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران ذیربط وزارت امور خارجه و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به میزبانی وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد. 

در این نشست ضمن مرور ظرفیت‌های بسیار بالای کشور در حوزه سلامت و درمان از جمله برخورداری کشور از کادر پزشکی و درمانی بسیار حاذق، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز، تجهیزات پزشکی پیشرفته و نیز تراز بالای نظام سلامت کشور، نحوه به‌کارگیری این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در حوزه دیپلماسی و گردشگری سلامت مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

اهمیت گردشگری سلامت از منظر دیپلماسی عمومی و فرهنگی علاوه بر درآمدزایی آن برای کشور، مورد تأکید حاضران در این جلسه بود و با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر به کارگیری ظرفیت‌های کم نظیر ملی در حوزه دیپلماسی و گردشگری سلامت، نحوه هم افزایی بین وزارتخانه ها و دستگاه‌های داخلی به منظور تأمین بیش از پیش هدفگذاری‌های ملی در این رابطه مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش وب دا، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست، گزارشی از وضعیت گردشگری سلامت و اقدامات صورت گرفته در این زمینه در استان خراسان رضوی به عنوان مدلی موفق در سطح کشور ارائه داد.

دکتر محمد علی کیانی با بیان اینکه در حال حاضر ٣٨ بیمارستان و مرکز درمانی شامل پنج مرکز دولتی، ۱۴ مرکز خصوصی، ۱۵ درمانگاه تخصصی و سه مرکز درمانی جراحی محدود در مناطق زیر پوشش این دانشگاه دارای  مجوز IPD هستند خاطر نشان کرد: بر اساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۰، ۴۴ هزار و ۲۲۱ گردشگر سلامت (بیمار غیر ایرانی) به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند که این عدد با رشد ۴۵.۴۱ درصدی در سال ۱۴۰۱ به ۶۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

وی مجموع درآمدهای حوزه گردشگری سلامت استان خراسان رضوی در سال گذشته را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: ۳۲ هزار و ۸۲۹ گردشگر سلامت یعنی معادل بیش از ۵۰ درصد آنان در مراکز درمانی مشهد بستری شدند و از خدمات بستری این مراکز بهره‌ بردند و بقیه گردشگران نیز خدمات سرپایی، کلینیکی، جراحی محدود و یا خدمات زیر ۲۴ ساعت را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه طی این بازه زمانی ۱۳ هزار و ۹۴۸ گردشگر سلامت (بیمار غیر ایرانی) از ۵١ ملیت به مراکز درمانی مشهد مقدس مراجعه کردند گفت: درآمد حاصل از گردشگری سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال بوده است که نسبت به پارسال رشد ۳۵ درصدی داشته است.

وزیر امور خارجه از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه گردشگری سلامت قدردانی کرد و مقرر شد چالشهای گردشگری سلامت در حوزه دیپلماسی با حمایت هر چه بیشتر مرتفع شود، همچنین وزیر  بهداشت ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مسیر رونق گردشگری سلامت، از آمادگی این وزارت برای کمک به توسعه این صنعت با رویکرد ارتقا کیفیت خدمات خبر داد.

در همین راستا مقرر شد شورای راهبری دیپلماسی و گردشگری سلامت بمنظور ارتقای همکاریها و هماهنگی‌های بین دستگاهی با مدیریت وزارت بهداشت و دبیری وزارت میراث و گردشگری کشورمان تشکیل شود.


45.jpg - 34.81 kB


46.jpg - 77.91 kB


47.jpg - 72.38 kB


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4754


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها