دیپلماسی❜ جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مشهد برای گردشگران خارجی ناشناخته است

  • بازدید: ۱۷۸
مدیرکل امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری گفت: زائران و گردشگران خارجی در بدو ورود به مشهد در خصوص جاذبه‌ها و ظرفیت‌های این شهر هیچ اطلاعات و شناختی ندارند. علی قناویزچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: عمده مشکلات زائران و گردشگران خارجی در مشهد به شفاف‌سازی برمی‌گردد، اگر اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگران خارجی مورد توجه قرار گیرد موجب رضایت‌مندی، ماندگاری زائر و افزایش ورودی زائران خارجی به مشهد می‌شود، بنابراین اطلاع‌رسانی کامل و جامع در زمینه گردشگری می‌تواند تصمیم‌گیری زائران خارجی و ایرانی تحت تاثیر قرار دهد.... وی با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری افزود: زائران و گردشگران خارجی در بدو ورود به مشهد در خصوص جاذبه‌ها و ظرفیت‌های این شهر هیچ اطلاعات و شناختی ندارند، در این راستا باید اطلاع‌رسانی از طریق پایگاه‌های تخصصی صورت گیرد زیرا باعث ماندگاری و حضور زئران و رونق چرخه اقتصادی در مشهد می‌شود و افزایش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را به دنبال دارد.مدیرکل امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد عنوان کرد: شهرداری مشهد حدود 20 ابزار اطلاع‌رسانی را در سال جاری در حوزه گردشگری زائران ایرانی و خارجی تهیه و در مکان‌های مورد نیاز تعبیه کرده است تا زائران بتوانند از ظرفیت‌های موجود در مشهد مطلع شوند.قناویزچی به برپایی نمایشگاه بین‌المللی سوغات در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در حال پیگیری برپایی این نمایشگاه هستیم تا با استفاده از آن بتوانیم از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم و سپس قرار است مسابقه‌ای به صورت ملی تحت عنوان "انتخاب برند خاص" در بین هنرمندان مشهدی برگزار کنیم تا داوطلبان طرح‌های خود را با موضوع معین ارسال و چند برند ویژه را به عنوان برند فرهنگی مشهد انتخاب کنیم.وی با بیان این مطلب که طرح مبدا به مبدا در زمینه رونق بازار سوغات می‌تواند موثر واقع شود، خاطرنشان کرد: این طرح که از سوی استانداری برنامه‎ریزی شده و به اجرا رسیده، طرحی بسیار مفید و موثر است، چرا که بخشی از مشکلات موجود در حوزه گردشگری و زیارت را رفع می‌کند و در زمینه عرضه و خرید سوغات به زائران کمک می‌کند.مدیرکل امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد اظهار کرد: معتقدم هم‌اکنون که دستگاه‌های دولتی به طرح مبدا به مبدا ورود پیدا کردند باید اندک اندک این طرح به سمت بخش خصوصی سوق یابد و فضای رقابتی و سالمی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود.وی افزود: اقداماتی در حوزه اطلاع‌رسانی نظیر لیدرهای دوزبانه، پایگاه‌های تخصصی زائران خارجی انجام گرفته است و در حوزه حمل و نقل شهری موضوع فعالیت تاکسی‌های گردشگری در حال پیگیری است.مدیرکل امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری گفت: زائران و گردشگران خارجی در بدو ورود به مشهد در خصوص جاذبه‌ها و ظرفیت‌های این شهر هیچ اطلاعات و شناختی ندارند.قناویزچی درباره بودجه اختصاص یافته به بخش اطلاع‌رسانی به گردشگران تصریح کرد: در این بخش حدود 600 میلیون تومان و 500 میلیون تومان نیز در راستای راه‌اندازی پایگاه‌های تخصصی هزینه کرده‌ایم و به طور کلی حدود یک میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است، البته بخش خصوصی نیز در این زمینه سرمایه‌‎گذاری کرده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4734


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها