دیپلماسی❜ اقتصادی/ تقویم فرهیخت: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲، برپایی نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و ترکمنستان در اتاق مشهد +ویدئو

  • بازدید: ۲۹۶
اقتصادی/ تقویم فرهیخت: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲، برپایی نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و ترکمنستان در اتاق مشهد +ویدئو

اتاق بازرگانی مشهد

به همت اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت ایران و ترکمنستان، شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در اتاق مشهد برگزار می‌شود.

اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در نظر دارد در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان، توانمندسازی شرکت‌های تولیدی، تسهیل روابط بین دو کشور و بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری، نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت ایران و ترکمنستان را برگزار کند.

قرار است این نشست شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در اتاق مشهد برگزار شده و بستری برای مذاکره و تعاملات رودررو بین فعالان اقتصادی دو کشور، باشد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۸۳۶۰۰۵۹ تماس بگیرند.

خبر تکمیلی: نشست «فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری ایران و ترکمنستان»، روز شنبه با حضور تجار و سرمایه‌گذارانی از دو کشور، در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در این نشست گفت: تجارت در دنیا امروز دشوارتر از گذشته شده و برنامه ریزی کلان دولت‌ها بر سیاست‌های تجاری هم سایه انداخته است؛ لذا اگر بازرگانان بستری برای گفتگو نداشته‌باشند، نمی‌توانند این مهم را توسعه دهند. 

محمدنژاد با تاکید بر لزوم احیای دیپلماسی اقتصادی میان ایران و ترکمنستان، اظهار کرد: تجارت ایران با کشور‌های اوراسیا ۵/۱ تا دو میلیارد دلار است؛ درصورتی که خیلی بیشتر از این ارقام می‌توانیم در بازار‌های صادراتی حضور داشته باشیم و ظرفیت بالقوه فراوان موجود را بالفعل کنیم. 

وی با بیان اینکه منافع ایران و ترکمنستان مشترک است و باید بین دو کشور تقسیم شود، توسعه اتاق‌های فکر میان بخش خصوصی دو کشور را ضروری دانست.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان ادامه داد: ایران در زمینه‌های مختلفی همچون محصولات دانش‌بنیان، دام و طیور، مصالح ساختمانی و... ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات دارد و این موضوع برای ترکمنستان یک فرصت محسوب می‌شود. 

محمدنژاد افزود: ترکمنستان هم می‌تواند محصولاتی همچون پنبه، کود، گوگرد، روغن‌های پایه و... را برای ما تامین کند.

این مسئول با بیان اینکه ترکمنستان می‌تواند دروازه امن کالا‌های ایرانی به اوراسیا باشد، گفت: در مقابل ایران هم دروازه ورود ترکمنستان به آب‌های آزاد و کشور‌های آسیای میانه است.

محمدنژاد در ادامه رسالت اصلی اتاق مشترک ایران و ترکمنستان را حفظ، تقویت و توسعه منافع بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: اتاق بازرگانی می‌تواند رابط بخش خصوصی و حاکمیت باشد.

نماینده اتاق صنایع ترکمنستان هم با تشکر از برگزاری نشست تجاری سرمایه گذاری ایران و ترکمنستان گفت: از زمان ورود هیئت ترکمنستانی، به ایران از صنایع مختلف بازدید به عمل آمد.

نورجمال اظهار کرد: به دنبال درخواست رییس جمهور ترکمنستان، اقدامات مهمی در راستای ارتقای روابط اقتصادی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بدین منظور وزارت بازرگانی ترکمنستان با رویکرد توسعه تجارت بین المللی، روابط اقتصادی خود را با دیگر کشور‌ها توسعه خواهد داد تا بازرگانان بتوانند از این شرایط استفاده کنند.

نماینده اتاق صنایع ترکمنستان با اشاره به انعقاد توافقنامه‌های میان ترکمنستان و سایر کشورها، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ترکمنستان زیر نظر وزارت بازرگانی، کار‌های اقتصادی را در زمینه‌های ساخت و ساز، مصالح ساختمانی، تکنولوژی‌های نوین، صنایع آب و نساجی دنبال می‌کند.

او ادامه داد: ترکمنستان آماده دریافت پیشنهادات تجار کشور‌های خارجی است و از طرفی باتوجه به واردات از سایر کشورها، درصدد توسعه صنایع کشور به منظور ارتقای بازار‌های هدف صادراتی هستیم.

>>> مشاهده گزارش تصویری

>>> مشاهده گزارش ویدئویی

 

 

 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4649


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها