دیپلماسی❜ سلامت/ خبری خوش برای اتباع و گردشگران خارجی: راه اندازی سامانه ملی گردشگری سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • بازدید: ۴۰۵
سلامت/ خبری خوش برای اتباع و گردشگران خارجی: راه اندازی سامانه ملی گردشگری سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای ارائه خدمات نظام‌مند ملی به اتباع و گردشگران خارجی سامانه ملی گردشگری سلامت به صورت پایلوت کشوری در این دانشگاه ایجاد می‌شود.

شاپور بدیعی اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات نظام‌مند ملی به اتباع و گردشگران خارجی در ۳ حوزه بهداشت، درمان و پژوهش، سامانه ملی گردشگری سلامت به صورت پایلوت کشوری در این دانشگاه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل بزرگ در سامانه‌های سلامت کشور این است که  قابل استفاده برای افراد خارجی نیست، اضافه کرد: سامانه‌های فعلی عموما به زبان فارسی است و اطلاعات کاملی در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد .

بدیعی با بیان اینکه در اکثر سامانه‌های موجود باید با کدملی و شماره تلفن وارد شد و اتباع امکان استفاده از آن را ندارند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از ایجاد سامانه، تسهیل‌گری اتباع غیر ایرانی برای معرفی توانمندی سلامتی کشور است، زیرا در حال حاضر یک سامانه یکپارچه در خصوص این موضوع وجود ندارد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سامانه‌های موجود برای ملیت ایرانی است، تصریح کرد: این سامانه ملی به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای معرفی دستاوردهای  نظام سلامت ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه به صورت پایلوت در استان خراسان اجرایی می‌شود و به تدریج سایر استان‌ها افزوده خواهند شد، گفت: تمام مراکز خصوصی، خیریه و دولتی می‌توانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند و به بیماران خارجی ارائه خدمت کنند.

بدیعی با اشاره به اینکه پروپوزال  این سامانه با نظر نمایندگان تام الاختیار حوزه‌های مختلف و نظرات بخش خصوصی  تنظیم می‌شود، ادامه داد: اهداف کلان  طراحی سامانه ایجاد سهولت دسترسی به خدمات، ایجاد بستری مناسب ارتباط بین‌المللی نظام سلامت ایران و بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های ایران در زمینه سلامت و گردشگری است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه زیر شاخه‌های سامانه ابعاد خدمات درمانی، تندرستی و بهداشت، آموزشی، دارویی و تجهیزات و ملزومات پزشکی، پژوهشی، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و امور خیریه را شامل می‌شود، عنوان کرد: انتظارت مربوط به طراحی سامانه به حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در پلتفرم سلامت ایران- استاندارد، امکان تجمیع اطلاعات در ساختار یکپارچه، فراهم کردن زیر ساخت برقراری ارتباط با اطلاعات و سامانه وزارت بهداشت، رعایت استاندارد دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت امنیت، اطلاعات با برنامه‌نویسی مدرن‌تر از سامانه وجود دارد.

بدیعی با اشاره به اینکه ویژگی کلی این سامانه قابلیت چند زبانه بودن دارد، اضافه کرد: مواردی از جمله امکان پذیرش متقاضیان دریافت خدمات سلامت به صورت مستقیم یا توسط بخش خصوصی به صورت آنلاین، امکان ثبت مشخصات پایه افراد و ثبت مشخصات کاربران دانشگاهی ورود به صحفه اختصاصی، امکان مشاهده کلیه توانمندی‌ها و انتخاب مقصد، امکان نمایش پیشنهاد بسته گردشگری با لحاظ کردن بازه زمانی از دیگر ویژگی‌های کلی سامانه است.

وی ادامه داد: انتخاب نوع هتلینگ، مشخص بودن تعرفه‌ها، امکان مشخص کردن برنامه جانبی سفر، ایجاد سامانه ارتباط با مشتری، ایجاد مرکز تماس پرونده‌ الکترونیکی، برقراری تماس تلفنی در بستر وب، امکان گزارش‌دهی و تحلیل جامع، امکان اخذ موافقت‌نامه آگاهانه در سامانه انتظارات از دیگر ویژگی‌های کلی سامانه است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بدیعی خاطرنشان کرد: حمایت همه جانبه تعیین تیم نظارت‌ و به روز رسانی اطلاعات، ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات نمایندگان در بهبود روند طراحی سامانه موثر است.

ایسنا / خراسان رضوی

>>> مشاهده ی وب سایت گردشگری سلامت خراسان رضوی

>>> مشاهده ی پوستر باز طراحی شده در ابعاد بزرگتر و کیفیت بهتر...

پوستر گردشگری سلامت، توریست سلامت ، دیپلماسی سلامت،

ایجاد سامانه ملی گردشگری سلامت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد محول شد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4618


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها