-
۱ آبان ۱۳۹۵
-
بازدید: ۹۲
گاه با علم و آگاهی و مطالعه قطعنامهها، شبیهسازی سازنده شکل میگیرد در نهایت نیز شبیهسازی مجازی با ایمیل و اینترنت و شبکههای اجتماعی شکل میگیرد که هیچگاه جای دو شیوه دیگر را نمیگیرد. مهدی ذاکریان با بیان این مطلب در جمع جوانان نخبه کشورهای اسلامی و در «کارگاه روشهای تحقیق محور» که در تالار کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: هرچه دنیا را بهتر بشناسیم، ارزیابی ما از جهان بهتر خواهد بود و به تبع دنیا نیز شناخت بیشتری نسبت به کشورمان به دست میآورد اما باید گفت مدل شبیهسازی در ایران و کشورهای اسلامی چندان مورد توجه قرار نگرفته است....
وی به تبیین شیوههای مختلف آموزشی به دانشجویان و راهکارهای آن پرداخت و گفت: پرسش و پاسخ یکی از شیوههای به کارگیری دانشجویان در مباحث علمی و واردار کردن آنان به تفکر است.استاد روابط بینالملل دانشگاه تهران شیوه پژوهش محوری را از دیگر روشهای آموزش عنوان کرد و ادامه داد: این اصل منوط به تلاش و پیگیری مداوم است. ذاکریان با اشاره به اینکه روشهای سمینارگونه نیز در شیوههای آموزشی مورد توجه قرار دارد، افزود: همچنین در شیوههای آموزشی، مانیتورینگ دارای اهمیت است در سیستم آموزشی کشور ژاپن، یک روز در هفته اختصاص به نظافت دارد که در حین نظافت گروهی، فعالیت دانشآموزان مانیتور میگردد.وی با تاکید بر لزوم فراگیری شیوههای تفکر، خاطرنشان کرد: باید از فکرمان استفاده کنیم، بعد صحبت کنیم. در شبیهسازی تلاش میکنیم، این دو را به هم نزدیک کنیم.استاد روبط بینالملل دانشگاه تهران ذاکریان بر لزوم فراگیری ادبیات قطعنامه تاکید کرد و گفت: مجامع بینالمللی محل شعار و تبلیغ نیست اما بحث علمی را همه میپذیرند به همین دلیل ضرورت دارد ادبیات قطعنامه آموخته شود.ذاکریان به تعریف انواع شبیهسازی پرداخت و عنوان کرد: شبیهسازی زنده، سازنده و مجازی انواع شبیهسازی هستند.وی افزود: شبیهسازی زنده زمانی است که در کنار هم و به صورت واقعی به بحث و تبادل نظر میپردازیم این امر سبب میشود حتی نوع نگاهها نسبت به کشورها نیز تغییر یا بهبود یابد. استاد روابط بینالملل دانشگاه تهران اضافه کرد: گاه با علم و آگاهی و مطالعه قطعنامهها، شبیهسازی سازنده شکل میگیرد در نهایت نیز شبیهسازی مجازی با ایمیل و اینترنت و شبکههای اجتماعی شکل میگیرد که هیچگاه جای دو شیوه دیگر را نمیگیرد.ذاکریان عنوان کرد: سازمان ملل متحد، سازمان جهانگردی جهانی، سازمان همکاریهای اسلامی، اتحادیه عرب، کمیته حقوق زنان، شورای امنیت، مذاکرات جنگ با صلیب سرخ، دادگاههای شبیهسازی شده و ... از مواردی هستند که تاکنون شبیهسازی شدند.وی با بیان اینکه افراد در علم شبیهسازی نباید نقش کشور خود را ایفا کنند، گفت: باید در نقش یک کشور خارجی در این مدل همکاری کنیم چرا که با پذیرفتن نقش کشور خود نگران این موضوع هستیم که کشورمان محکوم شود بنابراین به صورت علمی صبحتها مطرح نمیشود در حالی که در مدلسازی به دنبال فراگیری آداب سیاسی هستیم.استاد روابط بینالملل دانشگاه تهران با تاکید بر آنکه جوانان در این اجلاس باید مهارتها را برای تبدیل شدن به حقوقدان و دیپلمات کسب کنند، گفت: در تیمهای تشکیل شده دو نفر از یک کشور نباید حضور داشته باشند. چون نگاه به دیگر کشورها عوض میشود.گفتنی است چهارمین اجلاس بینالمللی جوانان کشورهای اسلامی به میزبانی مشهد با حضور 100نفر از جوانان نخبه کشورهای اسلامی از امروز اول آبان تا هفتم آبان برپل میگردد و «کارگاه آموزشی شیوههای تحقیق محور» به عنوان اولین کارگاه عملی اجلاس برگزار گردید.نجمه کیشی، پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد،
:: لینک کوتاه مطلب ::
farhikhtt.ir/post/4351
موضوعات: