-
۵ مهر ۱۳۹۵
-
بازدید: ۱۵۱
سید جواد جعفری با بیان اینکه چشم بسیاری از شهرها به قم و مشهد برای محتواسازی است، گفت: از آغاز پایهگذاری جشنواره نمادهای شهری رضوی با همت سازمانهای متولی شهرداری بوده و شخصیتهای مجرب و توانمند در کار مشارکت کردند.وی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی که در سالن همایشهای شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اثرگذاری هنر در سطح جامعه گفت:...
جشنواره نمادهای شهری رضوی که با محتوا و آثار متناسب با اهل بیت کار خود را آغاز کرده نیازمند پشتیبانی هنرمندان و سیستمهای دولتی است تا این جریان هنری شکوفاتر و قویتر باشد. وی گفت: سه شهر مشهد، قم و شیراز که به واسطه وجود بارگاه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ در آنها،نسبت معنوی دارند این حرکت معنوی را پایه گذاری کردند و بیش از 360 سازمان و نهاد در این حرکت مشارکت کردند و این جشنواره سال 82 راه اندازی شد. مدیرعامل بنیاد بینالمللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری 14 دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در کشور گفت: یکی از برنامههای این جشنواره بین المللی، جشنواره نمادهای شهری رضوی است که برای دومین سال با حمایت شهرداری و شورای شهر قم اجرای شده است. وی گفت: امروز به دلیل اینکه نمادها این قابلیت را دارند که در کوتاه ترین زمان ممکن پیامهای متعددی را منتقل کنند بسیاری از شهرها به سمت گسترش نمادها رفتهاند. جعفری تصریح کرد: البته شهرداریها عمدتا متناسب با سلایق و تصمیمات خود به سراغ این کار رفتهاند و به همین خاطر بسیاری از نمادها سطحی بوده و پیامهای عالیه از آنها منتقل نمیشود. وی گفت: باید بپذیریم که دست آنها از نمادهای غنی نیز خالی است و باید شرایطی برای تولید محتوا از سوی نهادهای متولی صورت گیرد. مدیرعامل جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) با بیان اینکه چشم بسیاری از شهرها به قم و مشهد برای محتواسازی است، گفت: از آغاز پایه گذاری جشنواره نمادهای شهری رضوی با همت سازمانهای متولی شهرداری بوده و شخصیتهای مجرب و توانمند در کار مشارکت کردند و در حالی که تنها دو سال از جشنواره میگذرد آثار بسیار خوبی تولید شده است. وی گفت: تردید نداریم تولیدات این جشنواره در بسیاری از شهرهای کشور مورد استقبال واقع شده و به کار گرفته خواهد شد.
:: لینک کوتاه مطلب ::
farhikhtt.ir/post/4282
موضوعات: