برترین های دیپلماسی

پنجشنبه25 بهمن 1397 | به راستی نمی دانیم به چه دلیل، ساده ترین آداب عرف بین المللی و رفتار تشریفات دیپلماتیک در دیدارها و ملاقات ها با میهمانان غیر ایرانی در مشهد توسط مسئولان روابط عمومی ها و امور بین الملل دستگاه های اجرایی | به قلم محمد منصف پور ...

جمعه 21 دی 1397 | شورای شهر هزینه مسافران خارجی مشهد را افزایش ندهد. شورای شهر مشهد در آخرین جلسه علنی خود مصوبه‌ای داشت که باید گفت بدعتی تازه بوده و لازم است متولیان امور شهر و حتی استان نسبت به آن دقتی ... | به قلم علی محمدزاده

دوشنبه 16 مهر 1397 | نقدی بر یک خبر، هشتم مهرماه جاری، خبری بس عجیب و باورنکردنی، هرچند تیتر خبری چند رسانه شد، اما در هیاهوی افزایش افسارگسیخته ی ارز شوم - دلار سیاه - و الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ... | به قلم «عبدالرضا زرگری

چهارشنبه 11 مهر 1397 | عدم رعایت مطلوب اصول تشریفات روابط دیپلماتیک در دیدارهای مدیران دستگاه های اجرایی شهر و استان با مقامات عالی رتبه سیاسی و اجتماعی کشورها بویژه با سفرا و دیپلمات های ارشد سفارتخانه های خارجی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دیپلماسی ...

برگزاری آیین گشایش اولین دوره آموزش کاربردی مبلغان بین‌المللی معارف رضوی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

   |  جمعه 19 مرداد 1397
align=bottom
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزش کاربردی مبلغان بین‌المللی معارف رضوی: مرکز تخصصی زیارت در مشهد راه‌اندازی می‌شود/توریسم مذهبی با زیارت فرق دارد. حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید حسن شبیری زنجانی رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزش کاربردی مبلغان بین‌المللی معارف رضوی گفت: توریسم مذهبی با زیارت یکی نیست،....
... نمونه زیارت را در اربعین مشاهده می‌کنید.

وی افزود: در اربعین زائران 70 کیلومتر مسیر نجف تا کربلا را بدون خستگی طی می‌کنند و مجاوران از آنان به‌خوبی پذیرایی می‌کنند. الزامات تبلیغ در خارج از کشور یک شرایط عام دارد و اولین گامش اخلاص در عمل است. بر اساس روایات اگر کسی اخلاص داشت، خداوند 30 حکمت از زبانش جاری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به این‌که باید خداوند توفیق اخلاص در عمل را به انسان بدهد اظهار کرد: رمز موفقیت پیامبر در تبلیغ این بود که فرمود، بابت تبلیغ پاداشی نمی‌خواهم فقط دوستی و مودت اقربا را خواستارم. اگر عشق به اهل‌بیت داشته و راه آنان را بروید، حتماً به سعادت می‌رسید. وی خاطرنشان کرد: گام دوم تبلیغ در خارج از کشور پشتکار است.

مبلغ باید احکام و معارف دین را بشناسد، دامنه مطالعات خود را گسترش داده و به‌ صرف خواندن فقه و اصول اکتفا نکنید باید از وقت حداکثر استفاده را ببرید.
حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین شبیری زنجانی یادآور شد: گام سوم داشتن انضباط و برنامه است، انضباط در کار و این‌ که امروز در چه وضعیتی قرار داریم. چند سفر برای تبلیغ به اروپا رفته‌ام به این نتیجه رسیده‌ایم که باید شکل تبلیغ را تغییر داده و مرکز تخصصی تبلیغ را ایجاد کنیم.

وی در ادامه همچنین به سایر الزامات تبلیغ پرداخت و گفت: زائر حضرت رضا (ع) فقط شیعه دوازده‌امامی نیست، ممکن است اسماعیلی و حنفی باشد. او زائر و ازنظر فقهی باید روی افکار و عقایدش کار شود، حتی ممکن است مسلمان نباشد اما اندیشه و افکار رضوی باید برایش شرح داده شود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی سپس با اشاره به برنامه‌های آتی دانشگاه رضوی افزود: آینده دانشگاه رضوی اگر می‌خواهد مغز متفکر آستان قدس رضوی و مرجعیت علمی باشد، باید در تأسیس مراکز تخصصی اهتمام ورزد.

وی اظهار کرد: تبلیغ فقط خطابه و سخنرانی نیست، رابطه دوستی و مودت رابین خودمان و مخاطبان ایجاد کنیم. شما کنار توریست بروید و به‌عنوان تور گرد در کنارش باشید، به شیراز و اصفهان بروید و لازم نیست معمم در کنارش باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شبیری زنجانی تأکید کرد: زبان را تا می‌توانید تقویت کنید، شرط اول تبلیغ مسلط بودن بر زبان است، تکنیک‌های خاص تبلیغی را رعایت کنید و هنر آن را فراگیرید. با برخورد محبت‌آمیز و مودت تابلوی دوستی میان خودمان و مخاطبان ایجاد کنیم.
 
در ادامه این مراسم مهندس سید جواد جعفری معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی نیز طی سخنانی گفت: امروز دشمنان از نرم‌افزار و سخت‌افزار برای شبهه افکنی بر نسل جوان استفاده می‌کنند، تبلیغ در دنیا فرق کرده و البته ما برتری تبلیغ چهره به چهره راداریم.

وی افزود: رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در جامعه به‌درستی عمل شود، مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی به‌عنوان یک مرکز جریان ساز و توانمند امروزه می‌تواند در امر تبلیغ به زبان‌های مؤثر دنیا گام‌های اساسی را بردارد.

جعفری خاطرنشان کرد: دوره‌ها مبتنی بر سبک، سیره و معارف رضوی است. حضرت رضا (ع) در مقطعی نگاه بین‌المللی را به جهانیان ارائه کردند. این دوره با همکاری بخش‌ها و مدیریت‌های مختلف آستان قدس رضوی شکل و امیدوارم برکات خود را داشته باشد.

همچنین رضا غلامی نماینده مدیریت زائران غیر ایرانی نیز طی سخنانی گفت: ما در سال بالغ‌بر شش میلیون تشرف زائر غیر ایرانی داریم که حدود یک‌میلیون و 400 هزار زائر خارجی می‌شود. از حدود 120 کشور دنیا در مشهد حضور دارند که یک عرصه بی‌بدیل آن صحن و سرای حضرت رضا (ع) است.

وی افزود: مخاطب عرصه بین‌الملل نگاهش به مجموعه حرم متفاوت نسبت به سایر اعتاب مقدسه است عدم محدودیت‌ها برای تبلیغ زائران خارجی باعث آرامش آنان در حریم ملکوتی شده است. نگاه مبنایی به شخصیت حضرت باعث ایجاد یک پایگاه مناسب و تبلیغ صحیح در عرصه بین‌الملل شده است.

در پایان این مراسم از چند جلد کتاب با عنوان حضرت رضا (ع) به زبان انگلیسی و عربی رونمایی شد.
گزارش از: سرویس فرهنگ خبرگزاری رضوی





آخرین ویرایش: جمعه 19 مرداد 1397
Share
  یادآوری: درج رتبه ای موضوعات و رویدادها و مناسبات بین المللی مشهد از آن سو برای پژوهشگران و علاقه مندان رصد تعاملات روابط خارجی این کلان شهر اهمیت دارد که با کلیک بر روی هر گزینه، تمامی پست هایی که مرتبط با آن موضوع هستند، به ترتیب درج به نمایش در خواهند آمد؛ اما نکته ی مهمتر، نمایش سرفصل ها به ترتیب رتبه و فراوانی هر موضوع، است که خود حکایت از فعال یا نیمه فعال و یا غیرفعال بودن آن حوزه دارد. ضمناً: 1- «دیپلماسی ها» پررنگتر در این بخش متمایز خواهند شد. 2- این اطلاعات، تا تاریخ 22 آذر ماه 1397 به روز شده است!
کل رویدادها و مناسبات: 4.450
 اخبار   3183     بین الملل   2579     آسیا   2223     مراسم بین المللی / داخل و خارج   934     دیپلماسی اقتصادی    661     دیپلماسی دانشگاهی  608     دیپلماسی زیارت، زائر/ امام رضا(ع)/ ،   587     افتخارات / مفاخر   555     دیپلماسی گردشگری    536     دیپلماسی علمی   476     جهان اسلام   454     اروپا   448     میهمان/میهمانان خارجی   435     دیپلماسی فرهنگی  420     دیپلماسی آموزشی   420     دیپلماسی دینی (مذهبی و قرآنی)   412     آیا می دانید که مشهد...   386     دانشگاه فردوسی مشهد   358     شهرداری مشهد   312     دیپلماسی نمایشگاهی  280     آستان قدس رضوی   250     سرمایه گذاری   248     استانداری خراسان رضوی   242     تصاویر / گزارش های تصویری   241     عراق   234     صادرات و واردات   208     پاکستان   205      دیپلماسی هنری   190     دیپلماسی شهری  187     افغانستان   184     دیپلماسی ورزشی   178     دیپلماسی سلامت، پزشکی و بهداشت/   176     استاندار   169     دیپلماسی سیاسی  166     حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی   148     دیپلماسی اجتماعی    147     آفریقا   144     مشهد 2017  مشهد 2017   139     نمایشگاه بین المللی مشهد   126     سفارت، سفیر، کاردار، رایزن، سرکنسول   123     سرمایه گذاری خارجی   110     پایتخت معنوی ایران   103     جلسات،ملاقاتها، بازدیدها، سفرها/ داخل و خارج   93    


اندیشکده بین المللی فرهیخت، دعوت به همکاری می نماید: از سطح اندیشه و پژوهش گرفته که مخاطب آن محققان، نویسندگان، اساتید مجرب دانشگاه، فضلای معظم حوزه، مدیران، کارشناسان و پیش کسوتان در رشته های مختلف، دانشجویان و دانش آموزان و در کل، تمامی دغدغه داران توسعه ی روابط خارجی مشهد با جهان پیرامون هستند، تا سطح اجرایی که شامل فعالان و کاربران ساده وب و علاقه مندان به درج محتوا در وبگاه اینترنتی اندیشکده است. توضیح بیشتر بخش اجرایی آن که، شدیداً نیازمند همکاری افتخاری آن دسته از آقایان و خانم های دلداده و سرسپرده به امام مهربانی ها حضرت امام رضا(ع) هستیم که حاضرند همچون پژوهشگران داخلی و خارجی این اندیشکده، به عشق آن امام همام، در شناسایی و رصد و نیز درج کلیه ی رویدادها و مناسبات بین المللی کلان شهر رضوی از منابع مختلف بویژه در بستر اینترنت به ما کمک کرده و حتی از طریق نصب یک اپلیکیشن ساده در گوشی همراه یا تبلت خود، نسبت به درج محتوا در وبگاه اقدام نمایند. بدیهی است در صورت تمایل نویسنده یا تهیه کننده مطالب، نام وی به عنوان ارسال کننده در کلیه ی پست های منتشره به نمایش در خواهد آمد. برای ارتباط گیری با مدیر تارنما، از طریق سیستم پاسخگویی آنلاین می توانید اقدام فرمایید. مأجور باشید


عضویت در اندیشکده بین المللی فرهیخت
ارزیابی و رصد رویدادها، مناسبات بین المللی و روابط خارجی شهر
تا 22 آذر ماه 97
نمایه فعالان دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات» و با محوریت «اقتصاد شهر»
نمایه فعالان دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»
نمایه فعالان دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی، هنری و نمایشگاهی با اولویت جامعه پویا و با محوریت   «اقتصاد فرهنگ»
نمایه فعالان دیپلماسی زیارت و خدمات گردشگری » با اولویت «تکریم زوار خارجی» و با محوریت «اقتصاد زائر»