اندیشکده بین المللی فرهیخت 
  دیده بان توسعه روابط خارجی مشهد 
  درگاه مطالعات راهبردی رویکرد بین المللی شهر 
  www.farhikhtt.ir  

برترین های دیپلماسی ...

حضور و همخوانی در جمع توان یابان به همت
میراث دار خلف سلطان آواز ایران
«همایون شجریان»
مشهورترین چهره بین المللی موسیقی ایران در مشهد
24 آذر 97 - مؤسسه خیریه همدم

یکشنبه 13 آبان 1397 | بیش از یک میلیون متر مربع، زیربنای کل حرم رضوی است! رواق بسیار زیبا و تازه احداث دارالحجه هم با 7 هزار متر مربع مساحت، واقع در طبقه ی منهای یک، به دلیل نزدیکی به سرداب مقدس، بسیار مورد علاقه زوار داخلی و خارجی... | به قلم «عبدالرضا زرگری»

دوشنبه 16 مهر 1397 | نقدی بر یک خبر، هشتم مهرماه جاری، خبری بس عجیب و باورنکردنی، هرچند تیتر خبری چند رسانه شد، اما در هیاهوی افزایش افسارگسیخته ی ارز شوم - دلار سیاه - و الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ... | به قلم «عبدالرضا زرگری

چهارشنبه 11 مهر 1397 | عدم رعایت مطلوب اصول تشریفات روابط دیپلماتیک در دیدارهای مدیران دستگاه های اجرایی شهر و استان با مقامات عالی رتبه سیاسی و اجتماعی کشورها بویژه با سفرا و دیپلمات های ارشد سفارتخانه های خارجی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دوشنبه 12 شهریور 1397 | چرا متولیان گردشگری استان به طور مطلق می گویند سرمایه گذاری در حوزه تأسیسات گردشگری اشباع شده؟! در حالی که باید بگویند فقط در لایه میانی یعنی هتل های 4 و 5 ستاره اشباع شدیم، اما در لایه بالا یعنی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دیپلماسی ...

شرکتهای خارجی، غایبان نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد

   |  دوشنبه 15 مرداد 1397
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: به دلیل بروز مشکلاتی از قبیل، موضوع تحریم و افزایش نرخ ارز و ... حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه بین المللی مشهد کمتر شده است، اما برندهای داخلی استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه دارند. در برخی از موضوعات نمایشگاه مانند نمایشگاه خودرو، مدت زمان زیادی قبل از برپایی نمایشگاه، تمام غرفه ها ثبت نام می شود و غرفه خالی دیگری باقی نمی ماند....

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا هوشنگ نژاد در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار برگزار شده بود افزود: بسته به نوع برگزاری نمایشگاه، استقبال شرکت های مختلف برای حضور در آن متفاوت است. نمایشگاه خودرو همیشه یکی از جذاب ترین نمایشگاه هایی است که در طول سال برگزار می شود. بدلیل استقبال بسیار زیاد شرکت های خودروسازی و قطعه سازان خودرو از نمایشگاه مشهد، امسال تصمیم گرفتیم که این دو را از یکدیگر جدا نموده و نمایشگاه قطعات خودرو را بلافاصله بعد از نمایشگاه خودرو برگزار نماییم. پتانیسل قطعه سازی در استان بسیار بالاست و برگزاری همزمان نمایشگاه خودرو و قطعات خودرو باعث می شود که تعدادی از شرکت ها نتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی گفت: استان خراسان رضوی ویژگی های منحصر به فردی دارد و به همین خاطر است که نمایشگاه بین المللی مشهد بعد از تهران به عنوان دومین نمایشگاه قوی و پراهمیت در سطح کشور مطرح می شود. حضور بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، وجود پروازهای زیاد در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، وجود امکانات ریلی و جاده ای مناسب به نسبت دیگر نقاط کشور، حضور زیاد زائران ایرانی و خارجی در مشهد، داشتن مرز زمینی با ترکمنستان و افغانستان که بخصوص افغانستان بازار بسیار خوبی را برای کالاهای ایرانی فراهم آورده از جمله عواملی است که جایگاه نمایشگاه بین المللی مشهد را در کشور بیشتر از پیش تقویت نموده است.

وی افزود: افق ما، حضوری فعال در منطقه است. سال گذشته به اذعان وزارت بازرگانی، نمایشگاه بین المللی مشهد در بین دیگر استان ها، رتبه نخست را از لحاظ حضوری فعال و توانمند در نمایشگاه های کشورهای مختلف داشت، امسال نیز مجوز حضور در  ۵ نمایشگاه خارجی دیگر را گرفته ایم و به عنوان نماینده ایران بسیار پویا و فعال در این نمایشگاه ها حاضر خواهیم شد.

هوشنگ نژاد ادامه داد: ما با دعوت از هیات های تجاری دیگر کشورها و رایزنی های مختلف در تلاشیم تا بتوانیم رونق خوبی را برای کالاهای تولیدی و اقتصاد این استان فراهم آوریم.

وی عنوان کرد: در شش ماهه زمستان و بهار گذشته نسبت به دوره قبل آن، از لحاظ تعداد برگزاری نمایشگاه ها ۳۳ درصد، از لحاظ تعداد غرفه ها ۲۱ درصد، از نظر تعداد بازدید کننده ۱۳ درصد، از لحاظ درآمدهای نمایشگاهی ۳۰ درصد و از نظر درآمد نمایشگاه ۴۰ درصد رشد و پیشرفت داشته ایم.
قدس آنلاین – وحید اکرمی
آخرین ویرایش: دوشنبه 15 مرداد 1397
  یادآوری: درج رتبه ای موضوعات و رویدادها و مناسبات بین المللی مشهد از آن سو برای پژوهشگران و علاقه مندان رصد تعاملات روابط خارجی این کلان شهر اهمیت دارد که با کلیک بر روی هر گزینه، تمامی پست هایی که مرتبط با آن موضوع هستند، به ترتیب درج به نمایش در خواهند آمد؛ اما نکته ی مهمتر، نمایش سرفصل ها به ترتیب رتبه و فراوانی هر موضوع، است که خود حکایت از فعال یا نیمه فعال و یا غیرفعال بودن آن حوزه دارد. ضمناً: 1- «دیپلماسی ها» پررنگتر در این بخش متمایز خواهند شد. 2- این اطلاعات، تا تاریخ 22 آذر ماه 1397 به روز شده است!
کل رویدادها و مناسبات: 4.450
 اخبار   3183     بین الملل   2579     آسیا   2223     مراسم بین المللی / داخل و خارج   934     دیپلماسی اقتصادی    661     دیپلماسی دانشگاهی  608     دیپلماسی زیارت، زائر/ امام رضا(ع)/ ،   587     افتخارات / مفاخر   555     دیپلماسی گردشگری    536     دیپلماسی علمی   476     جهان اسلام   454     اروپا   448     میهمان/میهمانان خارجی   435     دیپلماسی فرهنگی  420     دیپلماسی آموزشی   420     دیپلماسی دینی (مذهبی و قرآنی)   412     آیا می دانید که مشهد...   386     دانشگاه فردوسی مشهد   358     شهرداری مشهد   312     دیپلماسی نمایشگاهی  280     آستان قدس رضوی   250     سرمایه گذاری   248     استانداری خراسان رضوی   242     تصاویر / گزارش های تصویری   241     عراق   234     صادرات و واردات   208     پاکستان   205      دیپلماسی هنری   190     دیپلماسی شهری  187     افغانستان   184     دیپلماسی ورزشی   178     دیپلماسی سلامت، پزشکی و بهداشت/   176     استاندار   169     دیپلماسی سیاسی  166     حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی   148     دیپلماسی اجتماعی    147     آفریقا   144     مشهد 2017  مشهد 2017   139     نمایشگاه بین المللی مشهد   126     سفارت، سفیر، کاردار، رایزن، سرکنسول   123     سرمایه گذاری خارجی   110     پایتخت معنوی ایران   103     جلسات،ملاقاتها، بازدیدها، سفرها/ داخل و خارج   93    فرودگاه بین المللی مشهد   88     آمریکا   88     شهردار مشهد   86     



عضویت در اندیشکده بین المللی فرهیخت
ارزیابی و رصد رویدادها، مناسبات بین المللی و روابط خارجی شهر
تا 22 آذر ماه 97
نمایه فعالان دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات» و با محوریت «اقتصاد شهر»
نمایه فعالان دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»
نمایه فعالان دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی، هنری و نمایشگاهی با اولویت جامعه پویا و با محوریت   «اقتصاد فرهنگ»
نمایه فعالان دیپلماسی زیارت و خدمات گردشگری » با اولویت «تکریم زوار خارجی» و با محوریت «اقتصاد زائر»