دیپلماسی❜ دینی/ تقویم فرهیخت: ۸ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۲، برپایی ۲۹ برنامه ویژه زوار غیرایرانی در حرم مطهر رضوی در دهه ولایت

  • بازدید: ۳۲۹
دینی/ تقویم فرهیخت: ۸ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۲، برپایی ۲۹ برنامه ویژه زوار غیرایرانی در حرم مطهر رضوی در دهه ولایت
آستان قدس رضوی

اعلام برنامه‌های حرم رضوی ویژه زائران غیرایرانی در دهه ولایت

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از جزئیات برنامه‌های فرهنگی و معرفتی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ویژه زائران عرب و اردو زبان به‌مناسبت دهه ولایت و امامت خبر داد.

حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی به‌مناسبت ایام عید سعید قربان و غدیر که منتسب به امیرمؤمنان حضرت علی(ع) است با هدف بهره‌مندی زائران غیرایرانی از برکات و فیوضات این ایام نورانی و با برکت، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و معرفتی متعددی را به زبان عربی و اردو تدارک دیده است.

وی با اشاره به اینکه شب شعر بین‌المللی «عطرالولایة» نخستین ویژه‌برنامه فرهنگی مدیریت زائران غیرایرانی به‌مناسبت دهه ولایت است، افزود: این شب شعر به زبان عربی، امروز، ۱۲ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. نشست تخصصی «جایگاه زن از منظر امیرالمؤمنین (ع)» ویژه خواهران فرهیخته عرب زبان، دانشجویان دانشگاه فردوسی و دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) نیز یک ویژه‌برنامه‌ معرفتی است که سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه ساعت ۱۷ در اتاق جلسات فاطمیون حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 ذوالفقاری بیان کرد: ۱۳ و ۱۴ تیرماه در آستانه فرارسیدن روز عید غدیر توسط یک واقف پاکستانی بیش از ۱۰ هزار بستنی در دو نوبت صبح و بعدازظهر میان زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) در چایخانه صحن غدیر توزیع می‌شود.

وی به اجرای تئاتر آئینی «شمس الغدیر» با محوریت جانشینی و ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ویژه زائران عرب زبان در ۱۵ تیرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این تئاتر با اجرای گروه هنری «اشک خاک» بر روی صحنه می‌ر‌ود.

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از برگزاری جشن «بانوان غدیری»، پنجشنبه، ۱۵ تیرماه ساعت ۱۷ با حضور زائران اردو زبان از کشورهای پاکستان و هندوستان در رواق غدیر بارگاه منور رضوی خبر داد و گفت: علاوه بر این، بزرگترین گردهمایی کودکان و نوجوانان جهان اسلام از ۱۷ ملیت از جمله لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان، نیجریه، بحرین، عربستان و... یکشنبه، ۱۱ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) انجام می‌شود.

بهره‌مندی زائران اردو و عرب زبان از دعای عرفه در حرم مطهر رضوی

به گزارش آستان نیوز، مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه چهارشنبه 7 تیر ماه ساعت 15 ویژه زائران اردو زبان در رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

در این مراسم معنوی و نورانی مولانا سید سجاد اطهر موسوی به قرائت دعای پرفیض عرفه می‌پردازد و زائران اردو زبان با زمزمه این مناجات عاشقانه سیدالشهدا(ع) با خداوند تبارک تعالی از فضایل این روز بزرگ بهره‌مند می‌شوند.

مراسم زائران عرب زبان در رواق المرحمه 

مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه ویزه زائران عرب زبان نیز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

در این مراسم معنوی و نورانی سید محمد الصافی به قرائت دعای پرفیض عرفه می‌پردازد و زائران عرب زبان با زمزمه این مناجات عاشقانه سیدالشهدا(ع) با خداوند تبارک تعالی از فضایل این روز بزرگ بهره‌مند می‌شوند.

خبر تکمیلی: تدارک ۲۹ برنامه عیدانه، ویژه زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی

مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، همزمان با دهه مبارک ولایت به مناسب عید سعید قربان، ولادت با سعادت امام هادی(ع) و عید سعید غدیر با برگزاری ویژه برنامه «عید الولایه» میزبان زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی است.

به گزارش آستان نیوز، این مدیریت برنامه های متنوعی را متناسب با زائرین غیرایرانی به تفکیک مناطق جغرافیایی و زبان، شامل غرب آسیا، آسیای مرکزی، شبه قاره و اروپا در رده‌های سنی مختلف کودک تا بزرگسال در دو گروه آقایان و بانوان تحت عنوان «عطرالولایه» تدارک دیده است.

این برنامه با رویکرد نشر آموزه‌های دینی و معرفتی و تأکید بر معارف رضوی در قالب‌های مختلفی نظیر دعای عرفه، سخنرانی، شب شعر، تئاتر، تواشیح و سرود، گردهمایی کودکان، کارگاه و نشست تخصصی، رونمایی از کتاب، گردآوری و انتشار موشن گرافی، انتشار کلیپ، تولید و انتشار محتوای صوتی و تولید نماهنگ و مستند برگزار می‌شود.

شرح ۲۹ برنامه، ویژه زائران غیرایرانی

در این ایام، در مجموع ۲۹ ویژه برنامه علاوه بر خدمات روزانه‌ای که به کاروان‌ها و گروه‌های زیارتی ارائه می‌شود پیش‌بینی و تدارک دیده شده است.

مهم ترین ویژه برنامه‌های دهه ولایت به تفکیک بخش‌های مختلف مدیریت زائرین غیرایرانی شامل ویژه برنامه‌های بخش غرب آسیاعرب زبانان، برپایی دعای عرفه، گردهمایی کودکان و نوجوانان جهان اسلام با عنوان «من غدیرام»، برگزاری دومین شب شعر بین‌المللی با محوریت غدیر و ولایت، نشست تخصصی ویژه بانوان با عنوان «جایگاه زن در غدیر و ولایت» است.

همچنین ویژه برنامه تفسیر نهج‌البلاغه در طول دهه ولایت هر شب به مدت 20 دقیقه قبل از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، دومین تئاتر با عنوان «شمس الغدیر» به زبان عربی، برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «شیعه شناسی»، ویژه برنامه شب و شام عید غدیر، گروه سرود خورشید هشتم به پنج زبان، ویژه برنامه آزادسازی زندانیان، دعوت از نقاره زنان حرم مطهر رضوی و... از دیگر برنامه های تدارک دیده شده این مدیریت است.

ویژه برنامه‌های بخش شبه قاره (اردو زبانان)

از دیگر برنامه‌های این ایام، می‌توان به برپایی دعای عرفه، برگزاری سلسله جشن های دهه ولایت با عنوان «عطر ولایت»، برگزاری جشن ویژه خواهران «بانوان غدیری»، برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوع غدیر و  توزیع بستنی توسط خیر پاکستانی اشاره کرد.

ویژه برنامه‌های بخش آسیای مرکزی (آذری و انگلیسی زبانان)

برگزاری نشست تخصصی «شرح و تبیین فرازهایی از دعای عرفه» به زبان انگلیسی، نشست تخصصی «ارتباط غدیر با حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)» به زبان انگلیسی، نشست تخصصی «ولایت فقیه امتداد ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام» به زبان انگلیسی، سلسله جشن‌های به زبان آذری نیز از دیگر برنامه های این مدیریت ویژه انگلیسی و آذری زبانان است.

اجرای برنامه‌های بخش ادیان و مذاهب و شبکه مخاطبین 

مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اجرای برنامه‌هایی همچون گردآوری و انتشار موشن گرافی درس‌هایی از عیدالضحی برای جوانان ویژه گروه ره یافتگان در شبکه مخاطبین به زبان انگلیسی، تولید و انتشار گزیده‌ای از حکومت‌های نهج‌البلاغه به همراه شرح آن به زبان‌های انگلیسی، اردو، فرانسه، تولید و انتشار محتوای صوتی با موضوع امامت ویژه گروه ره یافتگان در شبکه مخاطبین به زبان انگلیسی، انتشار حدیث یتیمان آل محمد (ص) به زبان‌های انگلیسی، اردو، عربی، فرانسه و فارسی، انتشار موشن گرافی «آخرین خطبه» به زبان عربی با زیرنویس انگلیسی، انتشار کلیپ «پیام غدیر» به زبان فارسی با زیرنویس انگلیسی میزبان زائران غیر ایرانی در این ایام است.

رونمایی از کتاب امام رضا(ع) که آستان قدس رضوی به زبان اردو تهیه کرده و رونمایی از کتاب «معارج المعرفة الإلهیه» به زبان عربی از برنامه های تولیدی این مدیریت است.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/3946


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها