• دیدار رییس شبکه جهانی جامعه ایمن با شهردار مشهد
    27 خرداد ماه 97 - مشهد
  • سرکنسول جدید ترکیه در مشهد در دیدار با ابوالفضل مکرمی فر خواستار شد:
    ایجاد دفتر گردشگری خراسان در استانبول/ افزایش تبادل توریست از مشهد به ترکیه
    یکشنبه 27 خرداد 97 - مشهد
  • برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی
    صنعت ساختمان، معماری و عمران
    با حضور 250 شرکت داخلی و 11 کشور خارجی اسلامی
    29 خرداد تا 2 تیرماه 97
    نمایشگاه بین المللی مشهد
  • اعلام موافقت اتحادیه جهانی کشتی با
    میزبانی جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۹ در مشهد
  • اسم و عنوان اندیشکده فرهیخت

رصد دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و ورزشی با اولویت «ارتباطات»

و با محوریت «اقتصاد شهر»

هرچند متأسفانه چراغ سرآمد دیپلماسی عمومی یعنی شهرداری مشهد طی ماه مبارک رمضان کاملاً خاموش بود، یک «میهمان خارجی» اعم از یک اندیشمند، یک هنرمند و حتی یک قاری مصری هم به مشهد دعوت نشد، اما از بابت دعوت و دیدار اخیر شهردار با گلبرند شونبری، رئیس شبکه جهانی جامعه ایمن ،به سهم خود از:

شهرداری مشهد

سپاسگزاریم!

رصد دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی»

و با محوریت «اقتصاد دانش»

همان طور که انتظارش می رفت، دانشگاه فردوسی مشهد و مراکز تخصصی حوزه ی بین الملل آن، در ماه مبارک رمضان بر خلاف شهرداری مشهد، به خواب نرفت و باز هم در این عرصه خوش درخشید! هرچند تعامل علمی اخیر «دانشگاه حکیم سبزواری» با دانشگاه فرانسه قابل تقدیر است، اما به دلیل کثرت فعالیت ها، باز هم از:

دانشگاه فردوسی مشهد

عمیقاً سپاسگزاریم!

رصد دیپلماسی فرهنگی، هنری و نمایشگاهی با اولویت «جامعه دین محور»

و با محوریت «اقتصاد فرهنگ و هنر»

هرچند پس از افول ستاره رویداد «مشهد 2017»، با شنیدن خبر تمدید آن تا سال 2029 بسیار امیدوار شده بودیم، اما نه تنها در پایتخت فرهنگی جهان اسلام! و صدالبته در فرصت طلایی ماه مبارک رمضان خبری از هیچ برنامه فرهنگی با رویکرد بین المللی نشد، بلکه 13همین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد هم ملی برگزار شد! لذا از:

اداره کل فرهنگ و ارشاد استان

عمیقاً گلایه مندیم!

رصد دیپلماسی زیارت و خدمات تخصصی گردشگری با اولویت «تکریم زوار خارجی»

با محوریت «اقتصاد زائر و سوغات»

هرچند آستان قدس رضوی طی ماه مبارک، شدیداٌ درگیر سفره های اطعام هزاران نفری و برگزاری لیالی باشکوه قدر بود و شایسته تقدیر، اما نقش کمرنگ «اداره زائران غیرایرانی» آن در فعالیت های بین المللی در این فرصت طلایی، بسیار مشهود بود. از این مهم که بگذریم، از گسترش ترمینال خارجی فرودگاه، نباید گذشت. لذا به سهم خود از:

فرودگاه بین المللی مشهد

بسیار سپاسگزاریم!

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود: توریست‌ها از خدمات گردشگری حلال در ایران بی‌اطلاع‌اند

   |  چهارشنبه 20 دی 1396
مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود معتقد است که گردشگران خارجی اطلاع زیادی درباره اینکه خدمات گردشگری در ایران حلال است ندارند و باید در این زمینه به آن‌ها اطمینان بدهیم.  راحله خواجه‌ای اظهار کرد: این مطلب که بر روی رستوران‌های بین‌المللی کشورمان نشان حلال را بگذاریم قطعا به مشتری و گردشگر اطمینان می‌دهد که در این مرکز غذایی حلال را صرف می‌کنند و درواقع اینکه غذای رستوران‌های ما حلال است،...
 ذبح حلال در ایران صورت می‌گیرد و فقط نوشیدنی‌های غیرالکلی در کشورمان عرضه می‌شود برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم امری بدیهی به شمار می‌رود اما برای گردشگران این تصور وجود ندارد.

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود خاطرنشان کرد: باید اعتراف کرد که بسیاری از گردشگران به خصوص گردشگرانی که از کشورهای اروپایی به ایران سفر می‌کنند و مسلمان نیستند، شناخت زیادی از کشور ما ندارند و حتی باید در مورد مسائلی همچون حجاب برای آنها توضیح بدهید چنانکه به بعضی از آنها در هنگام ورود به ایران در هواپیما پوشش ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری حلال شاید ما در بین یک میلیارد مسلمان در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم اما در بین تمام گردشگران دنیا شناخته شده نیستیم، اضافه کرد: همچنین در بحث توسعه گردشگری حلال باید دقت داشته باشیم که باتوجه به اینکه ما شیعه هستیم، اتحاد مسلمانان را مدنظر قرار دهیم و دچار تنش‌های بین مذهبی نشویم.

خواجه‌ای یادآور شد: ایران کشوری با جاذبه‌های تاریخی و مذهبی بسیار و آب‌و هوای منحصر به فرد است، اینجا کشوری است که در آن می‌توانیم در طی 20 روز با سفر از سردترین نقطه به گرمترین نقطه، تمام فصول را مشاهده کنیم اما ما نتوانستیم این ظرفیت‌های خوب را به دیگران معرفی کنیم.

وی درباره این موضوع که چرا کشورهایی همچون تایلند، ترکیه و امارات توانستند در حوزه گردشگری حلال، رتبه‌ جهانی کسب کنند، گفت: شاید کشور تایلند در ذهن ما ایرانی‌ها دارای وجهه‌ مثبتی نباشد اما این کشور در بین مردم جهان به کشور لبخند معروف است و این به معنی آن است که همه دروازه‌های خود را به روی قشرهای مختلف باز کرده‌ است و برای کسانی که دنبال گردشگری حلال نیز هستند دارای برنامه است.

این مدرس حوزه گردشگری گفت: چند روز پیش در یک کلاس از دانشجویان کارشناسی ارشد خواستم که یک برند را برای ایران نام ببرند اما آنها موفق نشدند درباره یک مزیت به تفاهم برسند و این مطلب به معنای آن است که ما در زمینه برندسازی موفق نبودیم و باید توجه داشته باشیم که سایر کشورها قطعا حرفه‌ای در این زمینه تلاش ‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسلط بودن به انگلیسی برای برخی از خدمات‌دهندگان حوزه گردشگری امری ضروری است اما رانندگان تاکسی در شهر و کشور ما حداقل‌ها و کلمات کلیدی انگلیسی پرکاربرد در گفت‌وگو با گردشگر را که بسیار هم، پیش‌پا افتاده است را نمی‌دانند و گردشگر را دچار سردرگمی می‌کنند.

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

اهم نظرات و دیدگاه های فعالان توسعه روابط خارجی مشهد

پایگاه اطلاع رسانی مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام

عضویت در اندیشکده ی فرهیخت


معرفی برترین ها

در توسعه روابط خارجی مشهد - خرداد 1397


رصد دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و... با اولویت «ارتباطات» با محوریت «اقتصاد شهر»

1- اداره روابط خارجی شهرداری مشهد 2- نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق 3- اداره کل صنعت، و تجارت 4- اداره کل ورزش و جوانان 5- اتاق بازرگانی و صنایع استان

دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»

1- دانشگاه فردوسی مشهد 2- دانشگاه علوم پزشکی مشهد 3- جامعه المصطفی العالمیه 4- دانشگاه آزاد اسلامی مشهد 5- دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) 6- دانشگاه علوم اسلامی رضوی


دیپلماسی فرهنگی، هنری، نمایشگاهی با اولویت جامعه دینی و با محوریت «اقتصاد فرهنگ»

1- نمایشگاه بین المللی مشهد 2- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 3- بنیاد بین المللی امام رضا(ع) 4- نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 5- دبیرخانه رویداد مشهد 2017

دیپلماسی زیارت و خدمات تخصصی گردشگری » با محوریت «اقتصاد زائر»

1- فرودگاه بین المللی مشهد 2- اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی 3- بیمارستان تخصصی رضوی 4- معاونت زیارت استانداری 5- اداره کل گردشگری 6- اتحادیه هتلداران استان

معرفی فعال ترین واحد علمی شهر در عرصه دیپلماسی دانشگاهی

چرایی انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد؟

دانشگاه فردوسی مشهد مقدس، سومین دانشگاه كشور از نظر قدمت پس از دانشگاه های تهران و تبریز، در حالی شصت و هفتمین سال فعالیتش را سپری می كند که از میان 23 هزار دانشجوی این دانشگاه، حدود 1300 از آنان را دانشجویان خارجی و عمدتاً از کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ... و نیز کشورهای حاشیه ی خلیج فارس تشکیل می دهند. این دانشگاه با دارا بودن واحدهای فعالی همچون «اداره ی دانشجویان خارجی»، «دفتر همکاری های علمی و بین المللی»، «پردیس بین الملل» و «اداره کل روابط عمومی و بین الملل دانشگاه» و ...، سال بسیار پرکار و پررونقی را در عرصه ی مناسبات علمی و دانشگاهی با مراکز علمی و پژوهشی و واحدهای دانشگاهی سایر کشورها بویژه ....

آشنایی با نهادهای فعال در عرصه روابط خارجی مشهد

«اندیشکده بین المللی فرهیخت»
 Farhikht Think Tank -  www.farhikhtt.ir

Copyright © 2009
با تشکر از: سایت ستاپ
قدرت گرفته با از  MihanBlog.com