اندیشکده بین المللی فرهیخت 
  دیده بان توسعه روابط خارجی مشهد 
  درگاه مطالعات راهبردی رویکرد بین المللی شهر 
  www.farhikhtt.ir  

برترین های دیپلماسی ...

اهدای ده قلب طلایی در
آیین اختتامیه دومین کنگره بین المللی
«پزشکان قلب ایران و اروپا»
متشکل از پانصد تن از متخصصان داخلی و خارجی
مشهد - 14 تا 17 آذر 97 - بیمارستان رضوی

یکشنبه 13 آبان 1397 | بیش از یک میلیون متر مربع، زیربنای کل حرم رضوی است! رواق بسیار زیبا و تازه احداث دارالحجه هم با 7 هزار متر مربع مساحت، واقع در طبقه ی منهای یک، به دلیل نزدیکی به سرداب مقدس، بسیار مورد علاقه زوار داخلی و خارجی... | به قلم «عبدالرضا زرگری»

دوشنبه 16 مهر 1397 | نقدی بر یک خبر، هشتم مهرماه جاری، خبری بس عجیب و باورنکردنی، هرچند تیتر خبری چند رسانه شد، اما در هیاهوی افزایش افسارگسیخته ی ارز شوم - دلار سیاه - و الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ... | به قلم «عبدالرضا زرگری

چهارشنبه 11 مهر 1397 | عدم رعایت مطلوب اصول تشریفات روابط دیپلماتیک در دیدارهای مدیران دستگاه های اجرایی شهر و استان با مقامات عالی رتبه سیاسی و اجتماعی کشورها بویژه با سفرا و دیپلمات های ارشد سفارتخانه های خارجی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دوشنبه 12 شهریور 1397 | چرا متولیان گردشگری استان به طور مطلق می گویند سرمایه گذاری در حوزه تأسیسات گردشگری اشباع شده؟! در حالی که باید بگویند فقط در لایه میانی یعنی هتل های 4 و 5 ستاره اشباع شدیم، اما در لایه بالا یعنی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دیپلماسی شهری / نشست شهردار منتخب و اعضای شورای شهر با سفرا و فعالان اقتصادی افغانستان، پاکستان، قزاقستان، گرجستان، تاجیکستان، ترکیه و نماینده آیسسکو در مشهد + گزارش تصویری

محمد رضا کلایی شهردار منتخب مشهد در نشست با جمعی از سفرا و فعالان اقتصادی خارجی؛ نقشه راه و زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی در مشهد ظرف دو هفته تدوین شود/ پیشنهاد می کنم خیابانی در کشورهای سرمایه گذار به نام مشهد یا فردوسی نامگذاری شود. خوشبختانه اکنون در مشهد همه به یک بلوغ در زمینه سرمایه گذاری اقتصادی رسیده و عزم همکاری نیز در این زمینه وجود دارد.... | جمعه 9 آذر 1397

دیپلماسی ...

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود: توریست‌ها از خدمات گردشگری حلال در ایران بی‌اطلاع‌اند

   |  چهارشنبه 20 دی 1396
مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود معتقد است که گردشگران خارجی اطلاع زیادی درباره اینکه خدمات گردشگری در ایران حلال است ندارند و باید در این زمینه به آن‌ها اطمینان بدهیم.  راحله خواجه‌ای اظهار کرد: این مطلب که بر روی رستوران‌های بین‌المللی کشورمان نشان حلال را بگذاریم قطعا به مشتری و گردشگر اطمینان می‌دهد که در این مرکز غذایی حلال را صرف می‌کنند و درواقع اینکه غذای رستوران‌های ما حلال است،...
 ذبح حلال در ایران صورت می‌گیرد و فقط نوشیدنی‌های غیرالکلی در کشورمان عرضه می‌شود برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم امری بدیهی به شمار می‌رود اما برای گردشگران این تصور وجود ندارد.

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود خاطرنشان کرد: باید اعتراف کرد که بسیاری از گردشگران به خصوص گردشگرانی که از کشورهای اروپایی به ایران سفر می‌کنند و مسلمان نیستند، شناخت زیادی از کشور ما ندارند و حتی باید در مورد مسائلی همچون حجاب برای آنها توضیح بدهید چنانکه به بعضی از آنها در هنگام ورود به ایران در هواپیما پوشش ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری حلال شاید ما در بین یک میلیارد مسلمان در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم اما در بین تمام گردشگران دنیا شناخته شده نیستیم، اضافه کرد: همچنین در بحث توسعه گردشگری حلال باید دقت داشته باشیم که باتوجه به اینکه ما شیعه هستیم، اتحاد مسلمانان را مدنظر قرار دهیم و دچار تنش‌های بین مذهبی نشویم.

خواجه‌ای یادآور شد: ایران کشوری با جاذبه‌های تاریخی و مذهبی بسیار و آب‌و هوای منحصر به فرد است، اینجا کشوری است که در آن می‌توانیم در طی 20 روز با سفر از سردترین نقطه به گرمترین نقطه، تمام فصول را مشاهده کنیم اما ما نتوانستیم این ظرفیت‌های خوب را به دیگران معرفی کنیم.

وی درباره این موضوع که چرا کشورهایی همچون تایلند، ترکیه و امارات توانستند در حوزه گردشگری حلال، رتبه‌ جهانی کسب کنند، گفت: شاید کشور تایلند در ذهن ما ایرانی‌ها دارای وجهه‌ مثبتی نباشد اما این کشور در بین مردم جهان به کشور لبخند معروف است و این به معنی آن است که همه دروازه‌های خود را به روی قشرهای مختلف باز کرده‌ است و برای کسانی که دنبال گردشگری حلال نیز هستند دارای برنامه است.

این مدرس حوزه گردشگری گفت: چند روز پیش در یک کلاس از دانشجویان کارشناسی ارشد خواستم که یک برند را برای ایران نام ببرند اما آنها موفق نشدند درباره یک مزیت به تفاهم برسند و این مطلب به معنای آن است که ما در زمینه برندسازی موفق نبودیم و باید توجه داشته باشیم که سایر کشورها قطعا حرفه‌ای در این زمینه تلاش ‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسلط بودن به انگلیسی برای برخی از خدمات‌دهندگان حوزه گردشگری امری ضروری است اما رانندگان تاکسی در شهر و کشور ما حداقل‌ها و کلمات کلیدی انگلیسی پرکاربرد در گفت‌وگو با گردشگر را که بسیار هم، پیش‌پا افتاده است را نمی‌دانند و گردشگر را دچار سردرگمی می‌کنند.

آخرین ویرایش: چهارشنبه 20 دی 1396
  یادآوری: درج رتبه ای موضوعات و رویدادها و مناسبات بین المللی مشهد از آن سو برای پژوهشگران و علاقه مندان رصد تعاملات روابط خارجی این کلان شهر اهمیت دارد که با کلیک بر روی هر گزینه، تمامی پست هایی که مرتبط با آن موضوع هستند، به ترتیب درج به نمایش در خواهند آمد؛ اما نکته ی مهمتر، نمایش سرفصل ها به ترتیب رتبه و فراوانی هر موضوع، است که خود حکایت از فعال یا نیمه فعال و یا غیرفعال بودن آن حوزه دارد. ضمناً: 1- «دیپلماسی ها» پررنگتر در این بخش متمایز خواهند شد. 2- این اطلاعات، تا تاریخ 27 مهر ماه 1397 به روز شده است!
کل رویدادها و مناسبات: 4.212 اخبار 2.988   بین الملل 2.369   آسیا 2.083   برنامه های بین المللی/داخل و خارج 857   دیپلماسی اقتصادی 643   دیپلماسی زیارت و زائر رضوی 546   دیپلماسی دانشگاهی 545   افتخارات 501   دیپلماسی گردشگری 490   دیپلماسی علمی 400   اروپا 391   دیپلماسی فرهنگی 391   میهمان/میهمانان خارجی 382   جهان اسلام 372   دیپلماسی آموزشی 361   دیپلماسی دینی (مذهبی و قرآنی) 356   آیا می دانید که مشهد... 337   دانشگاه فردوسی مشهد 309   شهرداری مشهد 288   دیپلماسی نمایشگاهی 270   سرمایه گذاری 244   استانداری خراسان رضوی 226   آستان قدس رضوی 207   عراق 205   صادرات و واردات 204   پاکستان 198   تصاویر / گزارش های تصویری 189   هنری 180   استاندار 168   افغانستان 166   دیپلماسی ورزشی 163   دیپلماسی سیاسی 157   دیپلماسی عمومی و شهری 156   دیپلماسی سلامت، پزشکی و بهداشت 155   حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی 146   مشهد 2017 139   آفریقا 137   اجتماعی 130   نمایشگاه بین المللی مشهد 120   سفارت، سفیر، کاردار، رایزن، سرکنسول 118   سرمایه گذاری خارجی 104   پایتخت معنوی ایران 100   فرودگاه بین المللی مشهد 86   آمریکا 84   شهردار مشهد 80   قابل الگوگیری یا استفاده در مشهد 77



عضویت در اندیشکده بین المللی فرهیخت
ارزیابی و رصد رویدادها، مناسبات بین المللی و روابط خارجی شهر
تا 30 مهرماه 97
نمایه فعالان دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات» و با محوریت «اقتصاد شهر»
نمایه فعالان دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»
نمایه فعالان دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی، هنری و نمایشگاهی با اولویت جامعه پویا و با محوریت   «اقتصاد فرهنگ»
نمایه فعالان دیپلماسی زیارت و خدمات گردشگری » با اولویت «تکریم زوار خارجی» و با محوریت «اقتصاد زائر»