دیپلماسی❜ تشکیل اتاق مشترک ایران و تاجیکستان با هدف برگزاری نمایشگاه توسعه صادرات ایران در شهریور 97 - تاجیکستان

  • بازدید: ۳۴
مدیر امور بین الملل اتاق مشهد در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه تاجیکستان که در اتاق مشهد برگزار شد گفت: اتاق بازرگانی ایران در جهت کمک و حمایت از بحث توسعه صادرات به تاجیکستان اقدام به تشکیل اتاق بازرگانی مشترک. بین ایران و تاجیکستان کرده است و از حاضران تقاضای ثبت نام در هیأت مؤسس این اتاق را نمود. به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد، فرشید منوچهری با ذکر این نکته که تشکیل این اتاق می تواند... ... در حل مشکلات و توسعه و افزایش مبادلات تجاری دو کشور بسیار موثر باشد هدف از تشکیل این اتاق را دستیابی به بازارهای جدید برای کالاهای جدید عنوان کرد و افزود : این اتاق می تواند در حل مشکلات و توسعه و افزایش مبادلات تجاری دو کشور بسیار موثر باشد.وی اظهار داشت: با توجه به توانمندی اقتصادی تولیدکنندگان جمهوری اسلامی ایران بر آن شدیم که کالای ایرانی را به بازارهای جهانی معرفی و از فرصت حضور در نمایشگاهها نیز حداکثر استفاده را ببریم .وی افزود: بدون تردید نمایشگاه یکی از مهمترین عوامل ماندگاری و توسعه بنگاه های اقتصادی است و حضور در بازارهای جدید باعث افزایش تولید و بهره وری و تقویت برند می شود.مدیر بین الملل اتاق مشهد با عنوان اینکه نمایشگاه ها مــرکزی برای تبادل اطلاعات و دستیابی به پــدیده های نوین علم و صنعت و انتقال فن آوری است یاد آور شد: نمایشگاه بین المللی مشهد با همکاری و مشارکت اتاق بازرگانی مشهد، نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان را در شهریور امسال برگزار خواهد کرد. این نمایشگاه بر اساس تقاضای مسئولین بازرگانی کشور تاجیکستان که در دوازدهمین اجلاس همکاری مشترک دو کشور برگزار می گردد.فرشید منوچهری با عنوان اینکه با توجه به حجم صادرات و تجربه موفق فعالان اقتصادی استان در کشور تاجیکستان و نیز اصرار مسئولین دو کشور بر افزایش مبادلات، این نمایشگاه فرصت خوبی برای توسعه اقتصادی به شمار می رود تاکید کرد : زمانی ما سومین شریک تجاری تاجیکستان بودیم اما متاسفانه چندین سال از این بازار دور ماندیم و حجم تجارت ما با این کشور کاهش یافت، امّا با نگرش مثبت مسئولین حجم تجارت بین دو کشور رو به افزایش گذاشته است .وی تاکید کرد: ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی و توجه به نیاز مردم این کشور و همچنین صدور کالاهای با کیفیت عواملی است که می تواند دوباره ما را به جایگاه قبلی باگرداند .   سلطانی مدیر بازرگانی خارجی نمایشگاه بین المللی مشهد نیز با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات می گوید: متاسفانه نمایشگاه بین المللی مشهد قریب 7 سال از بازار برگزاری نمایشگاه های خارجی به دور بوده است وعلیرغم اینکه بازار بین المللی مشهد عضو اتحادیه جهانی نمایشگاه ها(ufi)  است، متاسفانه در 7 سال گذشته هیچ رویداد خارجی در نمایشگاه بین المللی مشهد اتفاق نیفتاده است.وی می گوید: اعتقاد ما این است که نمایشگاه یکی از ابزارهای بازاریابی است و تاکید ما بر برگزاری نمایشگاه به صرفه بودن آن نسبت به دیگر ابزارهای بازاریابی است.وی ادامه می دهد: واقعیت این است که اکثر صادر کننده های ما از دل همین نمایشگاه ها بیرون آمده اند. در همین نمایشگاه ها با رقبای خارجی ارتباط برقرار کردند و همین ارتباطات به عقد قراردادهای تجاری منجر شده است.وی در ادامه در مورد چگونگی برگزاری نمایشگاه در تاجیکستان می افزاید: دو تیم در تهران مستقر شده اند تا به تهران و استانهای غربی اطلاع رسانی کنند؛ چرا که عدم برگزاری نمایشگاه در سال های اخیر بسیاری از فعالان را از فضای نمایشگاه ها خارج کرده است.وی ضمن ابراز تاسف از وقفه چند سال اخیر در برپایی نمایشگاه مشهد می گوید: علیرغم تلاش های بسیار برای تثبیت کارهای نمایشگاهی، بسیاری از فعالان بخش خصوصی  در این رابطه به صورت شخصی کار می کنند اما خوشبختانه در همین فرصت محدود ما توانستیم تیمی را سازماندهی کنیم که رایزنی های لازم را با بازار هدف انجام دهد و امیدواریم بتوانیم توانمندی های خود را به نمایش بگذاریم.وی اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه در بخش خارجی بتواند افق تازه ای در صادرات ایران و بالاخص استان بگشاید.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/3449


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها