-
۲۱ خرداد ۱۳۹۷
-
بازدید: ۳۳۲
یک راهنمای گردشگری مطرح کرد:تبلیغات سوء تنها مانع در برابر ورود توریست به ایران/ یک راهنمای گردشگری معتقد است که در حال حاضر تنها موضوعی که از ورود توریست به ایران ممانعت میکند، تبلیغات سوء علیه ایران است. محسن مکرم در گفتوگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: با توجه به رابطه سیاست با گردشگری، رابطه کشور ما با چین برقرار است و گردشگران چینی به راحتی میتوانند ایران را انتخاب کنند...
... اما گردشگران آمریکایی به دلیل تبلیغات سوئی که علیه کشور ما میشود دچار تردید میشوند و تمایل کمتری به سفر به ایران دارند، همچنین گردشگران اروپایی بیشتر از آمریکاییها به ایران سفر میکنند.وی در خصوص صدور ویزا برای گردشگران خاطر نشان کرد: معتقدم مشکلاتی قبل از ورود گردشگران به ایران در بحث ویزا و تبدیل پول وجود ندارد، نظام ما صدور ویزا را برای بسیاری از گردشگران خارجی فراهم کردهاست و همه نوع همکاری با توریستهای خارجی میشود، حتی برخی گردشگران در فرودگاهها میتوانند ویزای ورود به ایران را تهیه کنند اما گردشگران کشورهایی از قبیل کانادا، آمریکا و انگلستان نیاز دارند که از قبل ویزا تهیه کنند.این راهنمای گردشگری افزود: ایرانیان مقیم و گردشگران ایرانی در سایر کشورها میتوانند مبلغان گردشگری ایران باشند و در حال حاضر تنها موضوعی که از ورود توریست به ایران ممانعت میکند تبلیغات سوء است، در واقع کشورهایی که با ما خصومت دارند مایلند شهروندانشان به ایران سفر نکنند و مهماننوازی و روحیه انساندوستانه ایرانیان را نبینند و در کشور خود واقعیت را انعکاس ندهند.مکرم تصریح کرد: گردشگران خارجی که از تهران وارد ایران میشوند، به شیراز، اصفهان، یزد و کاشان سفر میکنند و تنها 20 درصد از آنها به مشهد میآیند، البته گردشگران قطارهای گردشگری که از مرز ترکمنستان وارد میشوند از مشهد نیز بازدید میکنند، همچنین باید اشاره کرد که مشهد، مقصد 95 درصد گردشگران مسلمان است.وی درباره سوغاتی که گردشگران خریداری میکنند عنوان کرد: گردشگران معمولا از استان و مشهد پُشتی، قالیچه، فرش، زعفران، گیاهان دارویی، فیروزه نیشابور و صنایع دستی طرقبه-شاندیز را تهیه میکنند.
:: لینک کوتاه مطلب ::
farhikhtt.ir/post/3424
موضوعات: