دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دیدار هیأتی از مسئولان عالی رتبه کشور عراق با دکتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد

  • بازدید: ۳۲۱
دانشگاهی/ دیدار هیأتی از مسئولان عالی رتبه کشور عراق با دکتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فردوسی مشهد
هیأتی از مسئولان کشور عراق متشکل از آقای القاضی علاء الساعدی وزیر هیأت عالی مبارزه با فساد اداری و مالی و وزیر هیأت دعاوی مالکیت عراق، آقای حسن الشمری وزیر سابق دادگستری عراق، آقای ایمن نعمت سعید الهموندی معاون سازمان گردشگری عراق، آقای رائد البلداوی معاون هیأت رسیدگی به دعاوی مالکیت عراق و آقای ماهر رشید معاون بنیاد شهید عراق با دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد روز پنج‌شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ دیدار و گفت‌وگو داشتند.
در این دیدار دکتر احد ضابط اولویت همکاری‌های دانشگاه فردوسی مشهد در دوره جدید را همکاری با کشورهای منطقه خصوصاً همسایه بیان کرد و دانشگاه‌ها و نهادهای علمی کشور عراق را با توجه به پیشینه همکاری در اولویت نخست همکاری‌ها دانست. 
دکتر ضابط برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای کارمندان و قضات وزارت دادگستری کشور عراق، پذیرش دانشجویان ممتاز و بورسیه از طرف عراق و انجام طرح‌های پژوهشی مشترک را از جمله موضوعات مشترک میان دو طرف بیان کرد. 
آقای علاء الساعدی نیز با تمجید از دانشگاه فردوسی مشهد در گسترش و ارتقاء سطح دانش در میان دانشجویان و دانشگاهیان کشور عراق در طی ده سال گذشته، جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد را بسیار مغتنم معرفی کرد به گونه‌ای که دانشگاه فردوسی مشهد را جزء معدود دانشگاه‌های معتبر برشمرد که امکان اعزام بورسیه از سوی وزارتخانه‌های مختلف به آن میسر است. 
آقای الشمری وزیر دادگستری پیشین عراق نیز سطح علمی دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه حقوق و علوم سیاسی را بسیار بالا دانست و پذیرش در دانشگاه فردوسی مشهد را برای دانشجویان عراقی یک امتیاز بیان کرد. 
در این دیدار که دکتر بختیار شعبانی ورکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر ابوالفضل غفاری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر رضا لطفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه، دکتر سید محمدمهدی قبولی درافشان رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر سعید محسنی معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دکتر حسین بذرافشان مقدم رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه نیز حضور داشتند، دیدگاه‌های خود را در مورد همکاری‌های مشترک بیان کردند.
همچنین مقرر شد در این خصوص برنامه مشترک دانشگاه فردوسی مشهد و وزارت‌خانه‌های مربوط به حقوق برای انعقاد تفاهم‌نامه و موضوعات همکاری‌های مشترک تعریف شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/3295


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها