دیپلماسی❜ / سپاس ویژه ی «اندیشکده ی بین المللی فرهیخت» از «وب نشر» به دلیل تهیه ی خروجی XML از بیش از پنج هزار پست وبگاه طی 12 سال گذشته

  • بازدید: ۲۰۳

align=bottom

اندیشکده ی بین المللی فرهیخت طی پیامی، مراتب تقدیر و تشکر خود را از وبگاه ایرانی وب نشر - وبلاگ‌های وردپرسی به دلیل تهیه ی خروجی XML از بیش از پنج هزار پست وبگاه farhikhtt.ir که طی 12 سال گذشته به همت خادمان بین المللی رضوی در کشورهای مختلف تولید و درج شده بود، اعلام نمود. در طلیعه ی این پیام، ضمن اظهار تأسف از تعطیلی سرویس 16 ساله ی میهن بلاگ ، این سرویس اول، محبوب و پرطرفدار میزبانی وبلاگ های ایرانی آمده است: هرگز گمان نمی بردیم روزی میهن بلاگ عزیز پس از 16 سال و یک ماه حیات رسانه ای، سرویسی که روزگاری نچندان دور در رتبه های اول بازدید سایت های ایرانی بود، متأسفانه به این سادگی و راحتی به تعطیلی کشانده شود!(قابل توجه وزیر جوان!)...

در این پیام همچنین آمده است: هرچند برنامه نویسان نسبتاً زیادی در سایت های دورکاری فریلنسری هستند که خدمات انتقال دیتا را از وبلاگها به XML خاصه برای وردپرس با صرف هزینه فراهم می کنند، اما هیچ کدام تاکنون، این خدمات را در قالب یک وبگاه مشخص با تعرفه های معین به مخاطبان خود ارائه نکردند؛ از این رو باید به مدیران فهیم و تلاشگر و کم ادعای وب نشر به خاطر عمومیت بخشی به خدمات شان آفرین و دست مریزاد گفت.

در این پیام، تصریح شده است: البته باید به همه از جمله مدیران وبگاه های ایرانی میزبان در میهن بلاگ حق داد که از این خبر دهشتناک جا بخورند، چراکه اصلاً گمان نمی کردند روزی مجبور به اسباب کشی به سرویس دیگری بشوند؛ این تصور غیر قابل تعطیل بودن میهن بلاگ از آنجا نشأت می گرفت که شرکت مادر یعنی صبا ایده ، از همان دیرباز، یکی از غول های فناوری ایران به شمار می رفت و شرکت کوچکی نبود و نیست؛ کما این که هم اکنون آپارات نخستین وبگاه پربیننده ی ایرانی و فیلمو و... از آن اوست!

این پیام ضمن اظهار تأسف از تعطیلی میهن بلاگ اشاره می کند: اما مع الاسف این اتفاق در غفلت متولیان صنعت رسانه های دیجیتال کشور در حال رخ دادن است و بر اساس آخرین خبر، 30 آذر ماه جاری، چراغ پرفروغ یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین درگاه های نشر محتوای فارسی به خاموشی می گراید و آینده ی هدایت گوگلی مخاطبان ما در جستجوی کلیدواژه های حیاتی مشهد ، بین الملل ، روابط خارجی ، دیپلماسی و... به سرویس میزبانی جدید در سرویس بیان و در واقع حاصل 12 سال زحمات ما، در هاله ای از ابهام!

این پیام ضمن اغتنام فرصت تقدیر از وب نشر ، در حاشیه می افزاید: در کنار تمام خوبی های میهن بلاگ - از جمله اعطای رایگان تمامی امکانات، عمل به تعهد عدم نمایش تبلیغات در صورت درج پست تا سال ما قبل آخر و قدرت و سرعت و امنیت اطلاعات و فضای میزبانی فایلها و گرافیک زیبای پنل و فراوانی و زیبایی قالب ها و... - که به سهم خود، سپاسگزار و قدردانیم - اما ضعف بزرگ این سرویس محبوب در ارائه ی خروجی صرفاً txt فایل های پشتیبان، مشکل بزرگی بود که همه را آزرد و به دردسر اسباب کشی به سرویس های دیگر مانند وردپرس انداخت که بهترین فایل برای آنان XML بود و نه TXT .

در پایان این پیام ضمن ارج نهادن به زحمات وب نشر و قدردانی از بیان تنها سرویس میزبانی وبلاگ های فارسی که با ابزار انتقال مهاجر ، قابلیت انتقال محتوای میهن بلاگ را فراهم کرده، آمده است: به راستی نمی دانیم اگر سرویس قدرتمند بیان نبود، میلیون ها وبلاگ و کاربر میهن بلاگ چه می کردند و چطور می توانستند میلیون ها صفحه ی خود را به سرویس بیان منتقل کنند؟ البته ناگفته نماند ضمن تقدیر از همه ی امتیازات و برتری های بیان از جمله عرضه ی نرم افزار انتقال دهنده ی مهاجر ، نباید فراموش کرد که این مبدل کارآمد، برای وبلاگ های کم محتوا بسیار خوب عمل می کند ولی متأسفانه برای انتقال محتوای وبلاگ های پری چون وبگاه اندیشکده با بیش از 5 هزار پست و قریب به 200 موضوع و هزاران کلمه ی کلیدی، عملکرد ناقصی از خود برجا گذاشته که امید است در آینده این اشکال نیز رفع شود.

یادآور می شود «وب‌نشر، وبلاگ‌های وردپرسی» ، عنوان وبگاهی است که در شهریور 1392 کار خود را آغاز و سرویس های متنوع و متعددی را در وبگاه خود از جمله خدمات انتقال دیتا از وبلاگ های ایرانی به محیط وبلاگ نویسی پیشرفته ی وردپرس، ارائه می دهد. برای مشاهده ی این وبگاه، اینجا را کلیک فرمایید.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2466


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها