دیپلماسی❜ مشهد دومین شهر کشور در اجرای طرح آسفالت پلیمری پس از پایتخت

  • بازدید: ۲۰۹
معاون فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: مشهد دومین شهر کشور در اجرای طرح آسفالت پلیمری پس از پایتخت می باشد.به گراش راوبط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد مهندس حمیدرضا نخعی ضمن بیان مطلب فوق در خصوص اجرای طرح آسفالت پلیمری در سایر خیابان های شهر مشهد افزود: اجرای طرح آسفالت پلیمری و اعتبار آن به صورت منطقه ای است و شروع طرح در سایر مناطق شهر با توجه به بررسی های لازم و هماهنگی های انجام شده در منطقه محقق می شود.  وی تصریح کرد: بهسازی معابر اصلی شهر مشهد با آسفالت معمولی طبق بررسی های انجام شده 150 تا 160 میلیارد ریال هزینه در بر دارد که هر تن آسفالت پلیمری بیش از 150 هزار ریال نسبت به آسفالت معمولی گران تر است.مهندس نخعی آغاز اجرای طرح آسفالت پلیمری را از منطقه هشت مشهد عنوان کرد و افزود: ابتدا نیز خیابان امام خمینی با بیش از 45 هزار متر مربع که حدود شش هزار تن آسفالت نیز دارد تحت پوشش آسفالت پلیمری با هزینه های بالغ بر 4 میلیارد ریال قرار می گیرد.وی علت انتخاب خیابان امام خمینی را به عنوان اولین خیابان جهت اجرای این طرح حجم بالای ترافیکی و خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) عنوان کرد.او در خصوص زمان لازم برای اجرای آسفالت پلیمری در خیابان امام خمینی مشهد گفت: در صورت برنامه ریزی مناسب و نبود مشکل به لحاظ بار ترافیکی طی 10 تا 12 روز تعویض آسفالت در این خیابان انجام خواهد شد.کارشناس ناظر مدیریت نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد نیز گفت: آسفالت پلیمری و پس از انجام تحقیقات از لحاظ کیفیت و مرغوبیت در آزمایشگاه ها عنوان گزینه مناسب برای خیابان ها و معابر سطح شهر انتخاب شده است.مهندس مهدی احمری با تاکید بر اینکه آسفالت های پلیمری از لحاظ دوام و کیفیت بسیار بالاتر از آسفالت های فعلی و از لحاظ عمر نیز 50 درصد بیشتر از آسفالت های فعلی عمر دارند افزود: استفاده از آسفالت های نازک پلیمری سطحی ایمن، راحت و با کیفیت برای رانندگی شهروندان در معابر ایجاد می کند.وی از دیگر ویژگی های استفاده از آسفالت پلیمری را خاصیت الاستیکی، دوام بالاو نیز درصد پایین خرابی و ایمنی بالادر رفت و آمد دانست.او اظهار داشت: میزان مقاومت آسفالت پلیمری در برابر کاهش و افزایش شدید دما بسیار بالااست و کم بودن حساسیت حرارتی وحالت کشسانی موجب مقاومت آسفالت در برابر بارگذاری های قائم و تنش برسیترمز بر روی آسفالت و در نهایت مقاومت بیشتر می شود.احمری اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح جایگزینی آسفالت در ک لانشهر مذهبی مشهد از این پس شاهد معابری با کیفیت بهتر و دوام بیشتر آن خواهیم بود.گفتنی است: افزایش یک پلیمر به قیر باعث بهبود مقاومت آسفالت، روانی، کاهش از هم گسیختگی و ایجاد فضای خالی یا شیار در آسفالت در برابر خستگی و افزایش عمر آن می شود.منبع:روزنامه رسالت

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2413


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها