دیپلماسی❜ دانشگاهی/ سه طرح بین المللی به سفارش سازمان بهداشت جهانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شد

  • بازدید: ۶۸۴
دانشگاهی/ سه طرح بین المللی به سفارش سازمان بهداشت جهانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شد
دانشگاه علوم پزشکی
عضو مرکز یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۱۰ ماه اخیر این مرکز، سه طرح بزرگ بین المللی را به سفارش سازمان بهداشت جهانی اجرا کرده است.
سوسن درودی عضو مرکز یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این طرح‌ها عبارتند از ارزیابی غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن در سطح ملی، بررسی وضعیت تغذیه‌ای گروه‌های مختلف سنی پس از همه گیری کرونا و بررسی فاکتور‌های تغذیه‌ای بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران.
او افزود: تمامی این طرح در مراحل پایانی خود است و تا یک ماه دیگر به اتمام خواهد رسید که پس از آن می‌توان با بررسی داده‌ها به نتایج دست یافت.
عضو مرکز یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای هر یک از این سه طرح بر اساس موضوع، ۸۷ کارخانه در حوزه غنی سازی آرد، سه هزار مبتلای به کرونا و ۹ هزار نفر در موضوع بیماری‌های قلبی و عروقی مورد تحقیق قرار گرفتند و معیار‌های مختلف در آنان بررسی شد.
درودی با اشاره به اینکه مرکز یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاییز سال گذشته به بهره برداری رسیده است بیان کرد: افزایش پذیرش دانشجو در سطح بین‌الملل، گسترش همکاری با دانشگاه‌های کشور عراق و سوییس و برگزاری کنگره‌های بین‌المللی با موضوع تغذیه سالم از مهمترین اهداف این مرکز است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2284


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها