دیپلماسی❜ دانشگاهی/ امضاء تفاهم نامه میان دکتر «عبدالمحسن ناجی محیسن» رئیس دانشگاه فنی میانه عراق با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد + تصاویر

  • بازدید: ۳۵۳
دانشگاهی/ امضاء تفاهم نامه میان دکتر «عبدالمحسن ناجی محیسن» رئیس دانشگاه فنی میانه عراق با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد + تصاویر
دانشگاه فردوسی مشهد

طی دیدار و گفت و گوی دکتر «عبدالمحسن ناجی محیسن» (اسم کامل: عبدالمحسن ناجی محیسن مهیدی) رئیس دانشگاه فنی میانه عراق با دکتر احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، تفاهم نامه همکاری میان دو دانشگاه، روز شنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۲ در مشهد به امضا رسید. 

در این تفاهم نامه دو طرف در حوزه اجرای طرح های علمی مشترک، تبادل استاد، پژوهشگر و دانشجو به توافق رسیدند.

لازم است ذکر شود: 

  • در این دیدار رئیس دانشگاه فنی میانه عراق و هیات همراه از مراکز پژوهشی و آموزشی دانشگاه نیز بازدید به عمل آوردند.
  • این بار دوم است که رئیس این دانشگاه و هیئت همراه، در دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافته و با مقامات دانشگاه گفت و گو می کند. پیشتر وی در ۲۰ آذر ۱۴۰۰ با حضور در دانشگاه ضمن دیدار با دکتر محمد کافی رئیس وقت دانشگاه فردوسی مشهد، تفاهم نامه های همکاری را امضا کرده بود که در تارنمای فرهیخت نیز به آن اشاره شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک فرمایید.

آشنایی بیشتر با دانشگاه فنی میانه عراق (ATU):

دانشگاه فنی میانه (Middle Technical University) دانشگاهی است که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است.

این دانشگاه در محیط شهری کلان شهر بزرگ بغداد (محدوده جمعیتی بیش از ۵،۰۰۰،۰۰۰ نفر) واقع شده است. 

این موسسه همچنین دارای پردیس های شعبه در مکان های زیر است: بعقوبه، الکوت، الانبار، السویره. دانشگاه فنی میانه (MTU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی عراقی مختلط (محدوده ثبت نام با رتبه تک رتبه: ۳۰,۰۰۰ تا ۳۴,۹۹۹ دانشجو) است. 

دانشگاه فنی میانی (MTU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش‌ لیسانس (یعنی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. 

این موسسه آموزش عالی ۶ ساله عراقی دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش ۸۰ تا ۹۰ درصد است که این سازمان آموزش عالی عراق را به یک موسسه حداقل انتخابی تبدیل می کند. 

متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست برای ثبت نام هستند. MTU همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.


IMG_2240.JPG


IMG_2236.JPG


IMG_2198.JPG



دانشگاهی/ دیدار هیأت دانشگاه فنی فرات استان اوسط عراق از دانشگاه فردوسی مشهد


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2135


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها