دیپلماسی❜ سلامت / تقویم فرهیخت: ۱۲ تا ۱۴ مهر ۱۴۰۲، برپایی دومین کنگره بین المللی تغذیه از علوم پایه تا بالین در مشهد با حضور ۳۰ کشور جهان

  • بازدید: ۵۶۴
سلامت / تقویم فرهیخت: ۱۲ تا ۱۴ مهر ۱۴۰۲، برپایی دومین کنگره بین المللی تغذیه از علوم پایه تا بالین در مشهد با حضور ۳۰ کشور جهان
دانشگاه علوم پزشکی

تازه ترین خبر: دبیر علمی کنگره: کنگره بین‌المللی تغذیه باعث تسهیل مراودات ما با دانشمندان خارجی می‌شود

ایسنا / خراسان رضوی، دبیر علمی کنگره بین‌المللی تغذیه با اشاره به دعوت از سرکنسولگری‌ها و سفرا در این کنگره، گفت: این کنگره و حضور چنین افرادی در آن، کمک فراوانی به تسهیل مراودات علمی می‌کند.

مجید غیورمبرهن امروز ۹ مهر در نشست خبری «دومین کنگره بین‌المللی تغذیه؛ از مطالعات علوم پایه تا تحقیقات بالینی» که در سالن شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این قوی‌ترین کنگره از نظر وزن علمی است که در کشور برگزار می‌شود، به این دلیل که افراد مدعو و شرکت‌کنندگان این همایش افرادی برجسته هستند، از جمله دو تن از برندگان جایزه نوبل به صورت ویدئوکنفرانس در این همایش شرکت خواهند داشت و پرسش و پاسخ زنده انجام می‌شود.  

وی درباره اهداف عالی این کنگره بیان کرد: تصمیمات و برآیند این نشست‌های بین‌الملی و علمی، سیاست‌گذاری‌های حوزه سلامت است که نه تنها برای کشور ما، بلکه برای کل دنیا تأثیرگذار خواهد بود. برآنیم تا با نشست‌هایی که در این کنگره برگزار می‌کنیم و همچنین از طریق کانال یونسکو ایران، شبکه یونسکویی را با هم‌رشته‌های خودمان در دنیا داشته باشیم.

دبیر علمی کنگره افزود: دیگر ویژگی این کنگره، این است که در آن علاوه بر ایران، واحدهایی از یونسکو همچون مرکز نیجریه و پاکستان که مرتبط با حوزه تغذیه فعالیت دارند نیز حضور خواهند یافت. 

غیور با بیان اینکه ارتباط با فدراسیون بین‌المللی شیمی بالینی و علوم آزمایشگاهی (IFCC) ویژگی دیگر این کنگره است، گفت: خوشبختانه پروفسور خسرو عادلی، رئیس انجمن این فدراسیون با تیمی در این کنگره حضور می‌یابند و با ارتباطاتی که صورت گرفته، تمامی هزینه‌ها را خودشان تأمین می‌کنند. در واقع تعدادی از میهمانان خارجی با هزینه IFCC به ایران می‌آیند.

وی با اشاره به بین‌رشته‌ای بودن علم تغذیه، عنوان کرد: بزرگان تغذیه ایران نیز در کنگره حضور خواهند یافت، علاوه بر آن روسای دانشکده‌های تغذیه از سراسر کشور، مسئولین مرتبط با تغذیه در وزارت بهداشت و رئیس دفتر سیاست‌گذاری تغذیه از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم هستند. همچنین ۳۴ مهمان خارجی از کشورهای امریکا، کانادا، ژاپن، شیلی، امریکای جنوبی، سریلانکا، اندونزی، سوئیس، ایتالیا، استرالیا، عراق و افغانستان نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

دبیر علمی کنگره اضافه کرد: با برگزاری جلسات کارشناسی و دعوت از روسای IFCC تلاش داریم رفرنس پیج ایران را انجام دهیم. انجام و اجرای برخی از پروژه‌ها در یونسکوی نیجریه و پاکستان از جمله اهداف ما در مراودات است. همچنین اجرای پروژه در یک کشور افریقایی نشان عزت کشور ایران است و سطح همکاری مد نظر ما را می‌‎رساند.

غیور با بیان اینکه فعال کردن دانشجویان یکی دیگر از اهداف این کنگره است و با اختصاص تسهیلاتی به آن‌ها، با هزینه ناچیزی می‌توانند در این کنگره حضور یابند، افزود: علاوه بر آن همکاران و اعضای هیات علمی دانشگاه نیز می‌توانند در این کنگره حضور یابند. حدود ۱۰۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است و مقالات پذیرش‌شده در کتابچه همایش چاپ خواهد شد.

وی با اشاره به دعوت از سرکنسولگری‌ها و سفرا در این کنگره، اظهار کرد: حضور آنان در چنین مراسمی، کمک فراوانی به تسهیل مراودات علمی می‌کند. حضور و ارتباط علمی با برخی از میهمانان در این مراسم بسیار اهمیت دارد. چراکه از تحریم علمی به مراتب آسیب بیشتری نسبت به تحریم اقتصادی می‌خوریم. بنابراین اگر بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی برای دانشگاه و کشور باشیم.  

همچنین شاپور بدیعی اول، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست بیان کرد: این کنگره با حضور دانشمندانی برجسته از سراسر جهان و مهمانانی از سازمان بهداشت جهانی و یونسکو از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ مهرماه به مدت سه روز برگزار می‌شود. افتتاحیه این کنگره روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۸ صبح و اختتامیه آن روز جمعه ۱۴ مهرماه ساعت ۱۲ ظهر در مجتمع شهدای سلامت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نظام و دیپلماسی سلامت گفت: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر در ارائه خدمات سلامت محسوب می‌شود و امیدواریم با حمایت‌های هیات رئیسه بتوانیم این کنگره را به خوبی برگزار کنیم و پیام علمی آن به دنیا مخابره شود.

خبر تکمیلی: دومین کنگره بین المللی تغذیه از علوم پایه تا بالین، مهر ماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

مجید غیور مبرهن دبیر علمی دومین کنگره بین المللی تغذیه و معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این کنگره با در نظرگرفتن تمام زیرشاخه‌های علم تغذیه و با رویکرد مسئله محور و با حضور صاحب نظران و متخصصین سرآمد نسبت به تبادل تجربیات و بررسی آخرین یافته‌های علمی اقدام می‌شود.

 او با اشاره به اینکه دومین کنگره بین المللی تغذیه به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره تمام زیرشاخه‌های علم تغذیه شامل تغذیه سلولی مولکولی، تغذیه بالینی، تغذیه جامعه، تغذیه ورزشی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی تغذیه و معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: فناوری‌های نوین در تغذیه، نقش تغذیه در پیشگیری از بیماریها، نقش تغذیه در درمان بیماری ها، دستورالعمل و گایدلاین‌های تغذیه ای، ســوء تغذیه، پروبیوتیک‌ها و غذا‌های فراسودمند، روزه داری، داده کاوی در تغذیه، امنیت غذایی، سیاست گذاری تغذیه، تغذیه ورزشی با محور سلامت و عملکرد عضله، بیوتکنولوژی مواد غذایی، نانوتکنولوژی مواد غذایی، سلامت مواد غذایی و گاسترونومی در تغذیه از جمله محور‌های این همایش است.

غیور با بیان اینکه هر فرد می‌تواند حداکثر ۴ مقاله به عنوان نویسنده مسئول برای همایش ارسال نماید، بیان کرد: هر مقاله برای ۲ داور مرتبط با محور انتخابی ارسال می‌گردد اگر یکی از داوران مقاله را بپذیرد و داور دیگر مقاله را رد کند مقاله به داور سوم ارجاع داده می‌شود؛ هر مقاله می‌بایست جهت قبولی در همایش از ۲ داور پذیرش بگیرد.

او با بیان اینکه مرکز بین المللی یونسکو علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی مسئولیت برگزاری این همایش را به عهده دارد، تصریح کرد: این همایش در مرکز بین المللی همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد (مجتمع شهدای سلامت) ۱۲ تا ۱۴ مهرماه برگزار می‌شود.

خبر تکمیلی: رویداد بین‌المللی با حضور بیش از 30 کشور جهان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

کیهان گنودی، مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بیان کرد: ما در جهت اثربخشی هر چه بهتر فعالیت‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه 9 کشور فعال و به‌‌روز بودن سایت انگلیسی این دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها را مورد تاکید داریم.

وی اضافه کرد: ما این آمادگی را داریم تا که صدور مجوزهای دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های خراسان بزرگ را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته باشیم و در کنار آن کمک حال دانشگاه و دانشکده مجری جهت اجرای هر چه بهتر آن برنامه باشیم.

مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این ‌نکته که ما پیشنهاد می‌کنیم که در جهت دیده شدن دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در حوزه بین‌الملل همکاری‌های مشترک میان آنها مورد توجه قرار بگیرد، تاکید کرد: همچنین از نمایندگان این دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها می‌خواهیم که از حضور در برنامه‌ها و رویدادهای بین‌المللی غافل نشوند و در این برنامه‌ها توانمندی‌های بین‌المللی خود را به نحو احسن نشان دهند.

گنودی خاطرنشان کرد: ما باید از حضور مهمانان ایرانی و خارجی در برنامه‌های کلان منطقه 9 نهایت استفاده را داشته باشیم و در این خصوص باید اشاره کنیم که برنامه‌ پیش‌رو در حوزه بین‌الملل را در 12 تا 14 مهر ماه با حضور بیش از 30 کشور جهان در مجتمع شهدای سلامت مشهد خواهیم داشت.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2130


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها