دیپلماسی❜ دانشگاهی/ اعلام آمادگی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مسلمان هندوستانی

  • بازدید: ۳۳۵
دانشگاهی/ اعلام آمادگی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مسلمان هندوستانی
دانشگاه امام رضا(ع)

همزمان با سفر رئیس مجمع مسلمانان هند و هیأت همراه به مشهد مقدس، زمینه همکاری های مشترک علمی - پژوهشی و فرهنگی با دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد و نخبه مسلمان هندوستانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با حضور مولانا کلب جواد نقوی؛ رئیس مجلس العلمای هند و امام جمعه شهر لکنو و هیأت همراه در دانشگاه بین المللی امام رضا علیه اسلام، زمینه های همکاری های علمی- پژوهشی، فرهنگی و بین المللی بین این دانشگاه و کشور هندوستان مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر رجوعی، رئیس دانشگاه، در این این دیدار عنوان کرد: امیدواریم با گسترش همکاری‌ های مستمر علمی و فرهنگی بین این دو کشور، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) پایگاهی برای حضور و ادامه تحصیل جوانان هندوستان در مقاطع مختلف تحصیلی باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برای اعطای بورسیه تحصیلی به تعدادی از دانشجویان مستعد هندی، خاطرنشان کرد: علاقه مند به توسعه روابط علمی با کشورهای مختلف به ویژه  کشورهای دارای جمعیت مسلمان هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به تحصیل دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود هزار دانشجوی غیر ایرانی از 6 ملیت در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) ضمن استقبال از گسترش همکاری های علمی-پژوهشی و فرهنگی با کشور هندوستان اظهار کرد: در زمینه های مختلف از جمله پذیرش دانشجو، اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد و نخبه، اجرای طرح های مشترک فرهنگی، برگزاری نشست های علمی حضوری و برخط مشترک، انتشار مقالات علمی و انجام طرح های پژوهشی مشترک می توان همکاری داشت.

مولانا کلبجواد نقوی؛ رئیس مجلس العلمای مسلمانان هندوستان نیز ضمن ابراز خرسندی از ایجاد دانشگاهی به نام حضرت رضا(ع) و منتسب به آستان قدس رضوی گفت: عموم افراد جامعه، علوم دینی را منحصر به فقه و احکام می دادند در حالی که تمامی شاخه های علوم با دین ارتباط دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علوم اعم از علوم دینی، علوم نوین، مهندسی، اجتماعی و سیاسی موفقیت و دستاوردهای بسیاری داشته که شایسته تقدیر است. وی جهت واگذاری زمین، ساختمان و سایر زیرساخت های لازم جهت تاسیس شعبه ای از دانشگاه در لکنو اعلام آمادگی کرد.   

در ادامه این جلسه، دکتر ارشد جعفری، رئیس گروه استادان دانشگاه لکنو نیز پیشنهاد تأسیس شعبه ای از دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در کشور هندوستان را ارایه کرد و افزود: خوشبختانه این دانشگاه با ایجاد رشته های متنوع امکان ادامه تحصیل در رشته های مختلف را برای عموم فراهم کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت میلیونی مسلمان کشور هندوستان عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف دانشگاه ها و مراکز علمی کشور هندوستان عدم تلفیق علوم جدید در دین و هنر است و امیدواریم با موافقت هیأت امنای دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) جهت ایجاد شعبه ای از دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، این کمبود جبران شود. 

در ادامه این جلسه، حاضران (آقای عباس امان، سردبیر روزنامه صفاحات هندوستان و دکتر خواجه پیری، رابط نمایندگی فرهنگی ایران در هندوستان) دیدگاه های خود را در جهت توسعه همکاری ها و ظرفیت های موجود بیان نمودند.

گفتنی است شهر لکنهو را ایرانی کوچک در دل هندوستان لقب داده اند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1758


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها