دیپلماسی❜ شهری/ تابلو اعلانات فرهیخت: گلایه از وزیر کشور به خاطر عدم اشاره به نام مبارک امام رضا(ع) و خدمت به زوار در حکم شهردار جدید مشهد

  • بازدید: ۳۷۴
شهری/ تابلو اعلانات فرهیخت: گلایه از وزیر کشور به خاطر عدم اشاره به نام مبارک امام رضا(ع) و خدمت به زوار در حکم شهردار جدید مشهد
تابلو اعلانات فرهیخت

همان طور که می دانید، محمدرضا قلندر شریف پس از گرفتن رای اعتماد از شورای شهر ششم بعد از سید عبدالله ارجائی (شهردار قبلی مشهد) حکم خود را از وزیر کشور گرفت و از تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، کار خود را به عنوان هفدهمین شهردار مشهد آغاز کرد.

اما در کمال تعجب، مشاهده کردیم در متن این حکم، نه هیچ اشاره ای به نام مبارک امام رضا(ع) به عنوان ولی نعمت همه ی ایرانیان بویژه مجاوران این خطه شده و نه هیچ یادی از مهمترین خدمت شهردار یعنی خدمت به زوار داخلی و غیرایرانی رضوی در آن دیده می شود.

همین موضوع، دستمایه ی طراحی این تابلو اعلانات شد که به خاطر اهمیت آن، به مدت یک ماه نیز بر صفحه ی اول وبگاه اندیشکده قرار گرفت.

از آنجایی که این بخش با سوژه های جدید جایگزین می شود، لذا متن و تصویر آن را اینجا باز نشر کردیم تا در وبگاه برای همیشه بماند و متذکر مسئولان باشد تا این خطای مهم دوباره تکرار نشود و هم این که اگر مخاطبان ما، خواستار درج نظر و پیامی شدند، این بستر مهیا باشد.

یادآور می شود قلندر شریف، پیش از این به عنوان مشاور شهردار مشهد، شهردار منطقه دو، مدیرکل راه و شهرسازی استان‌های خراسان رضوی و قم و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی فعالیت داشته است.

و اما متن تابلواعلانات فرهیخت:

جناب آقای احمد وحیدی، وزیر محترم کشور

باعث تعجب است که در حکم آقای قلندر شریف شهردار جدید مشهد هیچ اشاره ای به نام مبارک حضرت امام رضا(ع) همچنین رسالت مهم و خطیر زائر و زیارت، خاصه خدمت به زوار ایرانی و غیر ایرانی رضوی نشده است؟!

هرچند ما به این غفلت های پایتخت نشینان در صدور احکام مسئولان استان مان عادت داریم. به عنوان مثال، در حکم صادره از سوی وزیر گردشگری دولت قبل برای مدیرکل گردشگری استان، دقیقاً همین اتفاق عجیب افتاد! 

آنجا هم نه اسمی از امام مهربانی ها بود و نه از زائرانش! اما از دولت فخیمه ای که رئیس جمهور آن پیشتر، توفیق خدمت به عنوان تولیت آستان قدس رضوی را داشته، حقیقتاً چنین سهو قلمی، بسیار باعث تعجب شد! 

هر چند حدس می زنیم این اشتباهات، حاصل استفاده ی کلیشه ای از متنی واحد برای همه ی استان ها باشد، اما ای کاش قبل از امضای این حکم ویژه، دقت می فرمودید که حکم شهردار شهری را امضا می کنید که به مثابه مکه و مدینه ی جهان اسلام برای جهان تشیع است!

امید که با اصلاح این حکم، اجازه ندهید این روند غلط صدور احکام مسئولان خطه ی رضوی بدون اشاره به امام مهربانی ها و زائران خورشید هشتم بیشتر از این باب شود.

مستندها:

▪ حکم شهردار

▪ حکم مدیرکل


یادآوری: تابلو اعلانات فرهیخت چیست؟ این قسمت، بخشی از تارنمای فرهیخت است که اهم موضوعات مرتبط با رویکرد بین المللی شهر مشهد دوست داشتنی را پررنگ کرده و به مسئولان امر گوشزد می کند.

از آنجایی که این بخش، هر چند از مدت به روز شده و با سوژه ای جدید جایگزین می شود، لذا برای حفظ و نگهداری محتوای تولید شده، متن و تصاویر این بخش ذیل سرفصل «تابلو اعلانات فرهیخت» تجمیع و منتشر می گردد. 

شما مخاطب فرهیخته نیز می توانید با ارسال سوژه های خبری خود، ما را در غنابخشی تابلو اعلانات فرهیخت یاری فرمایید.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1736


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها