دیپلماسی❜ دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۲ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد با حضور بیش از ده ملیت در محل نمایشگاه بین المللی مشهد

  • بازدید: ۱۲۷
دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۲ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد با حضور بیش از ده ملیت در محل نمایشگاه بین المللی مشهد
اداره کل ارشاد استان

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۰ ملیت در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد غرفه خواهند داشت تا آداب و رسوم و فرهنگ خود را در ماه رمضان به نمایش ‌گذارند. محمد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از ۲۲ اسفندماه همزمان با اول ماه رمضان آغاز و تا ۲۸ اسفندماه ادامه دارد. نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از ساعت ۱۹ تا ۲۳ میزبان علاقه‌مندان نیز است.

وی با بیان اینکه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد تاکنون بیش از ۴۵۰ غرفه دارد که از روز گذشته غرفه‌های خود را تحویل گرفتند تا فضاسازی غرفه را انجام دهند، اضافه کرد: غرفه‌ها در حوزه‌های بین‌الملل، آثار فرهنگی و هنری قرآنی، موسسات و تشکل‌های قرآنی مردم نهاد، رسانه‌ها، صنایع خلاق فرهنگی، سینمایی، نشر مکتوب، دیجیتال، مد و لباس اسلامی، حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، کودک و نوجوان، سازمان‌ها و ادارات فرهنگی حضور دارد تا خدمت‌رسانی خوبی را برای خانواده‌ها فراهم آورند. همچنین رویدادها و جلسات قرآنی به صورت هر شب میزبان خانواده‌ها در محل نمایشگاه نیز خواهند بود.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت همزمان با ماه رمضان برگزار شود، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مساجد، جلسات قرآن محلی و خانگی و همچنین هیات مذهبی در طول روزهای ماه رمضان برنامه‌های خود را دارند این محل می‌تواند فرصتی باشد تا به طور متمرکز در کنار هم قرار گیرند و از آخرین دستاوردها و ایده‌های تبلیغی، دینی، قرآن و عترت آگاه شوند و تعاملات مشترکی داشته باشند و به نوعی دست پُر در فعالیت‌های فرهنگی ماه رمضان حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بین‌المللی شدن هفدهمین نمایشگاه قرآن مشهد چه تعداد ملیت در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ ملیت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد غرفه خواهند داشت تا آداب و رسوم و فرهنگ خود را در ماه رمضان به نمایش ‌گذارند.  

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: افرادی که در نمایشگاه قرآن و عترت غرفه‌هایی را دریافت می‌کنند که هر کدام دارای فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی هستند که آموزنده است و ما در مقابل خدمات فرهنگی که به مردم ارائه می‌کنند، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم و غرفه‌ها برای این افراد رایگان است. در مقابل بعضی از غرفه‌ها مانند عفاف و حجاب، کتاب، لوازم تحریر و نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی هستند که فعالیت فرهنگی آن‌ها جنبه اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: ما با صاحبان غرفه‌هایی که کسب‌وکار فرهنگی دارند صحبت‌ کردیم و قرار شد از آن‌ها هم مبلغی دریافت نشود، اما از آن‌ها خواسته شد که وقف قرآنی انجام دهند و تعدادی قرآن تهیه و وقف مناطق محروم و حاشیه شهر کنند.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه خواندن قران در تمام زندگی انسان‌ها برکت دارد، اظهار کرد: قرآن کتابی است که در تمام زندگی حرف برای گفتن دارد و تنوع غرفه‌ها باعث می‌شود تا در سطح زندگی فردی و اجتماعی تاثیرات زیادی داشته باشد.

وی اضافه کرد: هر کدام از سازمان‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها و موسسات فرهنگی در مقابل فعالیت‌های دینی و قرآنی وظیفه‌ دارند و اگر در سال یک‌بار این امکان وجود داشته باشد که این مجموعه‌ها با هم تعامل داشته باشند، نمایشگاه قران و عترت مشهد فرصتی است تا علاوه بر آشنایی، از توانایی‌های یکدیگر نیز باخبر باشند، وارد هم‌افزایی شوند و فعالیت‌های مشترکی داشته باشند.

حسین‌زاده بیان کرد: این جنس از فعالیت‌های فرهنگی نیازمند پشتیبانی و حمایت مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف است و اگر دستگاه‌های دیگر حضور نداشته باشند و همکاری نکنند اهداف به درستی انجام نمی‌شود. بنابراین این درخواست را از تمامی دستگاه‌ها داریم که حمایت‌ها و همکاری لازم را در برگزاری نمایشگاه و خروجی بهتر آن داشته باشند.

خانواده محور بودن هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مردمی و خانواده محور است، تصریح کرد: اگر موسسات و تشکل‌ها برنامه‌ای برای رونمایی داشته باشند مکانی را برای آن‌ها پیش‌بینی کردیم تا به صورت متمرکز انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به تعاملاتی که با شهرداری مشهد انجام گرفته است، تمهیدات لازم برای هماهنگی اتوبوسرانی جهت حضور علاقه‌مندان در نمایشگاه قرآن فراهم شده است. 

انتهای پیام


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1577


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها