دیپلماسی❜ سیاسی / دیدار دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس با نظری؛ همکاریهای تجاری با ایران رو به گسترش است

  • بازدید: ۱۹۶
سیاسی / دیدار دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس با نظری؛ همکاریهای تجاری با ایران رو به گسترش است
استانداری خراسان ر.

سفیر بلاروس در ایران گفت: همکاریهای تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و بلاروس در کنار سایر مناسبات گسترش خواهد یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، "دیمیتری کالتسوف" روز چهارشنبه و در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: در سفر به خراسان رضوی از تعدادی کارخانه‌، شرکت و صنایع این استان بازدید انجام گرفته است.

وی ادامه داد: هدف اصلی این سفرها بر مبنای افزایش همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور است و در کنار آن همکاریهای استانی و منطقه‌ای نیز افزایش پیدا کند.

سفیر بلاروس بیان کرد: در کنار مناسبات تجاری و اقتصادی افزایش ارتباطات علمی و گردشگری بر اساس علاقه‌مندی که وجود دارد نیز باید افزایش یابد.

او اظهار کرد: روابط بین ۲ کشور به طور فعال در تعاملات بین المللی نیز وجود دارد و این در حالی است که در سال گذشته میلادی تبادل تجاری بین ۲ کشور به میزان سه برابر افزایش پیدا کرده است.

دیمیتری کالتسوف گفت: تعداد مسافران و زائران به خراسان رضوی بیش از ۳۰ میلیون نفر در طول سال است و این در حالی است که جمعیت کشور بلاروس ۱۰ میلیون نفر می باشد.

در این دیدار سفیر بلاروس از استاندار خراسان رضوی برای حضور در نمایشگاه صنایع کشاورزی در ماه ژوئن دعوت به عمل آورد.

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: رویکرد دولت سیزدهم گسترش و تعمیق روابط با همسایگان و سایر کشورها است و سیاست ما در استان نیز زمینه سازی برای حضور سفرا و نمایندگان کشورها است.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه این دیدارها منجر به شناخت بیشتر و افزایش تفاهم ها برای همکاری مشترک می‌شود، افزود: سفیر بلاروس در این سفر با ظرفیتهای استان خراسان رضوی در حوزه های موضوعات مختلف از جمله ترانزیت، کشاورزی، درمان، شرکت های دانش بنیان و توریسم آشنا شد.

وی ادامه داد: ادامه این سفرها منجر به ارتباط بیشتر شرکت های بخش خصوصی و تجاری خواهد شد که در توسعه اقتصادی نقش خواهند داشت.

استاندار خراسان با اشاره به سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با کشور بلاروس اظهار کرد: چشم انداز خوبی در روابط ۲ کشور وجود دارد و برای ارتباط بیشتر پیشنهاد می‌شود، منطقه متناظری با استان خراسان رضوی در کشور بلاروس برای همکاری بیشتر معرفی شود.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1542


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها