دیپلماسی❜ زیارت / تقویم فرهیخت: ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه و کارگاه نقاشی هنرمندان جهان اسلام در حرم رضوی از ۵ کشور جهان + ویدئو

  • بازدید: ۲۲۰
زیارت / تقویم فرهیخت: ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه و کارگاه نقاشی هنرمندان جهان اسلام در حرم رضوی از ۵ کشور جهان + ویدئو

آستان قدس رضوی

همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، نمایشگاه فرهنگی و هنری «آشیانه ولایت» (عُش الولایه) به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) افتتاح شد.

به گزارش آستان نیوز، مصطفی فیضی، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه هنری با اشاره به اینکه حرم مطهر امام رضا(ع) نقطه اتصال قلب‌ عاشقان اهل بیت(ع) به یکدیگر است، گفت: حرم مطهر رضوی هر سال میزبان ۳۰ میلیون زائر ایرانی و غیرایرانی است و رسالت‌ ما خدمت شایسته به عاشقان و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی یکی از بخش‌های خدمت رسان به زائران کشورهای غرب آسیا، آسیای مرکزی و ... است، افزود: همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و به مناسبت آغاز دهه کرامت، به همت این مدیریت، نمایشگاه فرهنگی و هنری عُش الولایه به معنای آشیانه ولایت با هدف به تصویر کشیدن فضایل اهل‌بیت(ع) آماده سازی و افتتاح شد.

انتقال مفاهیم دینی در قالب آثار هنری و ارزشی

مدیر عالی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: این نمایشگاه مملو از آثار هنری و ارزشی خلق شده توسط دلدادگان به اهل بیت(ع) در سراسر دنیاست که برای خلق این آثار از جان مایه گذاشته‌اند و حاصل ماه‌ها تلاش هنرمندانه و عاشقانه است.

وی ادامه داد: آثار هنری که توسط هنرمندان در این نمایشگاه ارائه شده، عشق و ارادت آن‌ها نسبت به اهل بیت(ع) را نشان می‌دهد و مفاهیم هر یک از این آثار هنری، بیانگر یک واقعه و رویداد عظیم بر اساس آیات و روایات دین مبین اسلام است و هر کدام از این آثار پیام‌های متعددی را نسبت به حقانیت مسلمانان و شیعیان به مخاطبان مخابره می‌کنند.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه با توجه به نابودی مرزهای دیانت، اخلاق و انسانیت در دنیای کنونی، همچنان به برکت وجود اعتاب مقدسه در ایران، عراق و سوریه هنوز عاشقان اهل بیت(ع)، انسانیت، اخلاق و کرامت انسانی وجود دارند، خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌توان ادعا کرد که بهره‌گیری از هنر، ارتباطات، مکتب و اخلاق همه گرداگرد دین مثمرثمر و تاثیرگذار خواهد بود و موجب انتقال زیبایی‌های کلام معصومین به سایرین می‌شود.

حرم مطهر رضوی مرکز هنر ایرانی- اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری؛ مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی نیز در بخش دیگر از این مراسم با اشاره به تاریخچه غنی هنر ایرانی- اسلامی در حرم مطهر رضوی، این بارگاه نورانی را نگین اعتاب مقدسه و اماکن متبرکه و مزارات اسلامی در حوزه هنر دانست و گفت: نمایشگاه فرهنگی و هنری آشیانه ولایت از ۳۱ اردیبهشت ماه در رواق دارالرحمه واقع در صحن جمهوری اسلامی گشایش یافته و به مدت ۱۰ روز میزبان زائران، مجاوران و هنردوستان در حرم مطهر رضوی است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ اثر هنری توسط هنرمندان خوش ذوق مسلمان از کشور‌های کویت، بحرین، عراق، سوئد، استرالیا و ... با همکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، اداره کل ارشاد خراسان رضوی و بنیاد بین المللی هنری امام رضا(ع) برای نمایش در نمایشگاه ارسال شده که هم اکنون در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: همچنین کارگاه زنده خلق آثار هنری استاد عبدالرضا صالح از کشور کویت و استاد طالبیان از هنرمندان خراسان در حاشیه نمایشگاه برپاست که بر جذابت نمایشگاه و آشنایی بیشتر مردم با خلق آثار هنری می‌افزاید.

>>> مشاهده ی گزارش تصویری ...

 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1345


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها