دیپلماسی❜ دانشگاهی/ نقش آفرینی فعال دانشگاه فردوسی مشهد در توسعه ی دیپلماسی آکادمیک با کشورهای همسایه بویژه عراق، افغانستان و هندوستان

  • بازدید: ۱۸۱
دانشگاهی/ نقش آفرینی فعال دانشگاه فردوسی مشهد در توسعه ی دیپلماسی آکادمیک با کشورهای همسایه بویژه عراق، افغانستان و هندوستان
دانشگاه فردوسی مشهد

مدیر همکاری‌های بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد: تعامل علمی دانشگاه های ایران با مراکز علمی منطقه توسعه می یابد

مشهد- مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد از توسعه تعاملات دانشگاه های ایران با کشورهای جهان اسلام و با اولویت کشورهای همجوار خبر داد.

حسین بذر افشان در خصوص برگزاری رویداد علمی بین المللی دو کشور ایران و عراق به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد  اظهار کرد: وزارت علوم، دانشگاه فردوسی مشهد را برای دو سال به عنوان دبیرخانه همکاری های علمی و فناوری با هند انتخاب کرده است و از طرفی قرار است دانشگاه، تمامی فعالیت ها و تعاملات با دانشگاه های عراق را رصد، پیگیری و تسهیل کند.

وی در خصوص اهداف این رویداد بزرگ بیان کرد: به دلیل همجواری کشور ایران با عراق و فرهنگ نزدیک و مشترک و نیز مسائل ژئوپلتیک و ایدئولوژیک این تمایل به همکاری را ایجاد کرده است؛ لذا برای آشنایی دانشگاه ها با ظرفیت های واقعی یکدیگر، نیاز به رفت و آمد جهت تعامل را می طلبد.

مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: 

ابتکار وزارت علوم برای برگزاری این رویداد به صورت سالانه است که هرسال به میزبانی کشورهای مختلف برگزار شود.

وی در ادامه از برگزاری این رویداد در سال آینده و در کشور عراق خبر داد و گفت: برگزاری  این رویداد باعث می شود تا بتوان در فضایی؛ وزارت علوم کشور عراق را در برابر دانشگاه های بزرگ کشورمان و ظرفیت های آن مواجه بدهد و در واقع این تعاملات و گفتگو ها و پیدا کردن زمینه های مشترک در یک بستر زمانی کوتاه مدت می تواند در مسیر حصول شناخت ظرفیت های دانشگاه های ایران و عراق به یکدیگر کمک کننده باشد.

بذرافشان در خصوص دستاوردهای این رویداد بزرگ ابراز کرد: کشور ما به نسبت کشور عراق پیشرفت ها و دستاوردهای زیادی داشته است لذا به اشتراک گذاشتن این دستاوردها منجر می شود تا کشور عراق در زمان کوتاه تری به نقطه ای که ما رسیده ایم دست پیدا کند و از طرفی برای ایران هم این تعاملات مزایایی دارد. در سطح انتقال حوزه فناوری؛ شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و پژوهش های کاربردی ما می تواند محلی برای ظهور و بروز پیدا کند و همچنین فضا را برای ایجاد بازار فناورانه جدید مهیا کند.

وی در ادامه افزود: همچنین این رویداد در سطح فرهنگی، علمی و سیاسی بسیار حائز اهمیت است و  به استحکام روابط دو کشور و حفظ امنیت و پایداری این رابطه کمک می کند.

مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: به منظور توسعه تعاملات دانشگاه های ایران با سایر کشورها، این مهم در اولویت دانشگاه های هم جوار دنبال می شود و وزرات علوم تمایل دارد این اقدام را برای دانشگاه پاکستان، عمان، سوریه و لبنان تکرار کند. منبع: خبر رضوی 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1200


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها