دیپلماسی❜ دانشگاهی/ برگزاری آیین افتتاحیه دوره تابستانه فارسی آموزان عمان در دانشگاه فردوسی مشهد

  • بازدید: ۳۴۲
دانشگاهی/ برگزاری آیین افتتاحیه دوره تابستانه فارسی آموزان عمان در دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فردوسی مشهد
آیین افتتاحیه دوره تابستانه فارسی آموزان کشور عمان با حضور دکتر احسان قبول مدیر همکاری های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه، دکتر تقی العبدوانی نائب رئیس دانشگاه الخلیج و 25 نفر از فارسی آموزان کشور عمان روز یکشنبه 9 مرداد ماه 1401 در محل مهمانسرای دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر قبول ضمن خوشامدگویی به فارسی آموزان که غالبا نخستین بار به ایران آمدند، به پیوند تاریخی میان ایران و عمان اشاره کرد و زبان فارسی را زبان فرهنگ و تمدن اسلامی دانست که بسیاری از حکما و شعرای جهان اسلام در بستر این زبان آثار خود را پدید آوردند. وی برای شناخت عمق تمدن اسلامی بر ضرورت یادگیری زبان و ادب فارسی تاکید کرد. دکتر قبول افزود در حال حاضر در بین کشورهای اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم را دارد و دانشگاه فردوسی مشهد، دومین دانشگاه جامع در سطح کشور است و به عنوان یکی از 500 دانشگاه مطرح جهان، از رتبه علمی خوبی برخوردار است.

در ادامه دکتر تقی العبدوانی گفت: برای نخستین بار است که یک گروه علمی از عمان برای یادگیری زبان فارسی و دیگر مهارت ها به ایران می‌آیند. وی افزود دانشگاه الخلیج در سال جاری برای نخستین بار کرسی زبان و ادبیات فارسی را به نام دکتر احسان قبول تاسیس کرد و از ترم جدید دانشجویان برای یادگیری زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه ثبت نام خواهند کرد. دکترتقی العبدوانی به اهمیت شهر مشهد به عنوان یک شهر زیارتی و علمی اشاره کرد که این مساله می‌تواند روابط میان دانشجویان و استادان این دو دانشگاه را تسهیل کند.

 از دیگر برنامه‌های این مراسم، اهدای بسته‌های کمک آموزشی از طرف مدیریت بین الملل دانشگاه به فارسی آموزان بود.

یادآور می‌شود این دوره طبق تفاهم نامه میان دانشگاه فردوسی مشهد و الخلیج عمان به مدت 4 هفته برگزار می شود و فارسی آموزان طی 80 ساعت انواع دوره های زبان فارسی و برخی دیگر از مهارت ها را خواهند آموخت.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/11


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها